چهره بخش وسیعی از استان مازندران در دومین شب پاییز در پی نفوذ و تشدید هوای سرد و بارانی دگرگون شده است.
کد خبر: ۲۸۲۴۹۶

به گزارش فارس از شهرستان ساری، مردم مناطق مختلف مازندران که از اواخر هفته گذشته شاهد نفوذ متناوب سامانه‌های جوی به طور نسبی سرد و بارش زا هستند بار دیگر با هوای بارانی مواجه شده‌اند و به لحاظ سرمای هوا به استفاده از پوشاک ضخیم و لوازم گرما زا روی آورده اند.

ریزش باران که گاهی به طور نسبی شدت می‌یابد، در برخی شهرستان‌ها و ارتفاعات مازندران ادامه دارد و خبرهای دریافتی از ریزش سنگین برف در ارتفاعات استان به ویژه در ارتفاعات علم کوه و بلده نور حکایت دارد.

اداره کل تحقیقات و پیش بینی هواشناسی مازندران نسبت به وقوع رگبارهای شدید و کاهش بسیار محسوس دمای هوا در قسمت وسیعی از این استان اخطار داده‌اند.

براساس گزارش این اداره کل، یک سامانه بارش زا که با پرفشار سرد سطح زمین همراهی می‌کند، به استان مازندران نفوذ کرده که تا اوایل هفته آینده در منطقه فعال خواهد بود و اوج ناپایداری‌های ناشی از این سامانه تا امروز پیش بینی شده است.

به لحاظ کاهش قابل ملاحظه دمای هوا بارش در نقاط سردسیر و ارتفاعات استان به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

خبرهای دریافتی از مناطق مازندران از امیرآباد، بابلسر، ساری‌، نوشهر و برخی مناطق دیگر شاهد ریزش بیشترین باران و کاهش دمای هوا در این مناطق حکایت دارد.

دمای هوای ساری مرکزمازندران با کاهش حدود 10 درجه سانتی گراد در پنجشنبه شب به 18 درجه سانتی گراد بالای صفر کاهش یافته است.

هر چند استقرار هوای خنک و گاهی سرد در اواسط تابستان در نقاط سردسیر استان مازندران غیر‌منتظره نیست اما تعدد و تداوم نفوذ هوای سرد در فصل گرمای امسال کم سابقه بود که این موضوع باعث نگرانی سالخوردگان با تجربه این منطقه شده است، چرا که آنان معتقدند هرگاه هوای تابستان در اغلب روزها خنک باشد و از سویی تابستان خیلی زود از منطقه رخت بربندد زمستان پیش رو به مراتب سرد‌ و سخت‌تر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها