مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 190 هزار و 772 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۲۶۴۸۶۵

قهرمان احمدیان در گفتگو با مهر در کرمانشاه با اشاره به اینکه این میزان گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: 128 هزار و 624 تن گندم را شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 و 62 هزار و 88 تن را سازمان تعاون روستایی استان خریداری کرده است.

 وی قیمت تضمینی گندم را هرکیلوگرم 305 تومان با افت مفید چهار درصد و با غیر مفید دو درصد اعلام کرد.

 احمدیان با اشاره به اینکه 80 مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را برعهده دارند، گفت: 65 مرکز زیر نظر سازمان تعاون روستایی و بقیه به شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه تعلق دارد.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: کار خرید گندم که از 20 اردیبهشت شروع شده و تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: 737 دستگاه کمباین شامل 525 کمباین بومی و 211 کمباین مهاجر مشغول برداشت غلات استان هستند و پیش بینی می شود امسال 700 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

 احمدیان با اشاره به میزان اراضی دیم و آبی استان گفت: امسال 340 هزار هکتار از اراضی استان به کشت دیم و 90 هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص دارد.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه بخشی از نیازهای آذربایجان شرقی و غربی به گندم را نیز تامین می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها