در 20 نقطه جهان و 30 استان کشور برگزار می‌شود

هفتمین جشنواره فرهنگی امام رضا(ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در 30 استان کشور و 20 نقطه دنیا خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۶۳۴

به گزارش مهر در مشهد، جواد جعفری بعداز ظهر چهارشنبه در نخستین نشست کمیته اطلاع رسانی هفتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: این جشنواره سال جاری با 64 برنامه در بخشهای جشنواره فرهنگی هنری و همایشهای علمی کاربردی در 30 استان و 20 کشور جهان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، با بیان اینکه سال گذشته هشت کشور دنیا در این جشنواره حضور داشتند، رشد کمی این جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت: سال جاری این جشنواره در کشورهای آذربایجان، اتریش، ازبکستان، افغانستان، آلمان، اندونزی، سوریه، قزاقستان، لبنان، مالزی، انگلستان، پاکستان، تانزانیا، تایلند، ترکمنستان، ترکیه، روسیه، زامبیا و هند با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه در قم و اختتامیه آن شب میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت رضا (ع) در مشهد برگزار خواهد شد.

جعفری یکی از دغدغه های مسئولان برگزار کننده این جشنواره را بحث کیفیت جشنواره برشمرد و گفت: امسال برای رفع این دغدغه هر کدام از بخشها توسط مراکز تخخصصی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و پشتیبانی می شوند.

جعفری افزود: هفتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در بخش جشنواره ها شامل جشنواره تئاتر و فیلم رضوی، جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های دیجیتال، خلاصه نویسی کتاب و پیامک ادبی، خوشنویسی، انتخاب کتاب سال، هنرهای تجسمی، مدیحه سرایی و چاوش خوانی رضوی، شناخت اخلاق و آداب رضوی، سفرنامه نویسی و شعر با موضوع فرهنگ رضوی خواهد بود.

وی عنوان کرد: جشنواره نماآهنگ، ادبیات کودک و نوجوان، ذکر و ذاکرین، عکس، فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی، فضائل رضوی، وبلاگ نویسی، مشاعره ، تئاتر کودک و نوجوان، تولیدات رادیو و تلویزیون، سرود با موضوع فرهنگ رضوی از دیگر بخشهای این جشنواره است که در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش همایشهای این جشنواره نیز شامل موضوعاتی چون همایش علمی پژوهشی آرا تفسیری امام رضا (ع)، امام رضا(ع) در آئینه قرآن و عترت، خوزستان دروازه ورود تشیع و امام رضا (ع) به ایران، جلوه های معرفتی در مناظرات و بیانات رضوی، فرهنگ و هنر رضوی، طب الرضا (ع)، جاده ولایت و تا آرمان شهر رضوی خواهد بود.

جعفری همچنین از برگزاری کنگره سراسری شعر رضوی خبر داد و افزود: علاوه بر آن این جشنواره شامل بخشهای ویژه در شلمچه، شاهچراغ، ابرکوه ، تالار وحدت تهران، نمایشگاه های فرهنگ رضوی، جشنهای عید رضوی و بزرگداشت امامزادگان است.

وی در ادامه از راه اندازی موزه فرهنگ رضوی خبر داد و گفت: این موزه به صورت مجازی است که در جشنواره امسال 20 اثر فاخر برای این موزه سفارش شده و قرار است برخی از آثار جشنواره سال گذشته نیز بعد از تحویل در این موزه نگهداری شود.

جعفری خاطرنشان کرد: بعد از ساخت موزه رضوی در خراسان این آثار به آنجا منتقل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها