استان خوزستان با 2 هزار و 300 واحد صنعتی فعال و بیش از 94 هزار نفر فرصت شغلی در بخش صنعت سومین قطب توسعه اقتصادی و صنعتی کشور است.
کد خبر: ۲۶۴۳۷۶

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مدیرکل صنایع و معادن این استان با بیان اینکه منحنی رشد صنعت در خوزستان از روند قابل توجهی برخوردار است گفت: در سال 60 با 440 واحد صنعتی فعال و 44 میلیارد تومان سرمایه گذاری ، در سال 70 با هزار و 7 واحد صنعتی فعال و 182 میلیارد تومان سرمایه گذاری و در سال 80 با هزار و 900 واحد صنعتی فعال و 5 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری نشان از رشد قابل توجه صنعت در استان خوزستان است.

حسن زاده افزود : خوزستان با 300 صنعت بزرگ و متوسط مانند نفت ، گاز ، پتروشیمی ، صنایع فلزی و غذایی و 2 هزار صنعت کوچک همچنان با مشکل اشتغال روبروست.

وی یکی از مشکلات این صنعت را دولتی بودن بیش از 85 درصد صنایع خوزستان برشمرد و گفت: متاسفانه در خوزستان سهم بخش تولید صنعتی دولت بسیار بالاست و قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست.

مدیر کل صنایع و معادن استان خوزستان افزود : از آنجا که اقتصاد کشور تنها از طریق خصوصی سازی می‌تواند مشکلات را پشت سر بگذارد وظیفه دولت در بخش صنعت بوجود آوردن زمینه ای مناسب برای رشد بخش صنعت خصوصی است زیرا تولیدی که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد تولیدی با بهروه وری بیشتر است.

حسن زاده اجرای طرح ملی آمایش صنعت را راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال بیشتر اعلام کرد و گفت : با اجرای این طرح بزرگ با 2 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب 59 طرح صنعتی انتظار میرود تا سال 1400 شمسی استان خوزستان به قطب اول صنعت ایران مبدل شود.

وی گفت : خوزستان علاوه بر موقعیت استراتژیک به علت برخورداری از 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) ماهشهر و منطقه آزاد اروند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراهم کرده است.

مدیرکل صنایع و معادن استان خوزستان افزود : اجرای این طرح سبب تحول در وضعیت سرمایه گذاری و کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها