رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در همایش بزرگداشت شهید حسن باقری گفت: سخن گفتن از شهدا نیاز به شناخت از آنها دارد.
کد خبر: ۲۵۵۴۸۶

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ اسفندیار رحیم مشایی امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سردار شهید حسن باقری با اشاره به آفرینش انسان و جهان خلقت گفت: دریافت عظمت انسان و درک هستی کار بسیار بزرگی است، شهدا انسان‌های با عظمتی بودند که برای سخن گفتن از آنها باید شناخت کاملی نسبت به آنان پیدا کرد‌.

مشایی اضافه کرد:‌ فداکاری‌ها و ایثار انسان‌های بزرگ تضمین کننده تداوم روح سلحشوری است که شهدای 8 سال دفاع مقدس به عنوان افراد با ظرفیت و توانمند،‌ مصداق بارز آن هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد:‌ شهدا انسان‌های با عظمتی بودند که برای سخن گفتن از آنها باید شناخت کاملی نسبت به آنان پیدا کرد.

مشایی با اشاره به زندگی شهید باقری ابراز داشت:‌ زوایای مختلف زندگی و دفاع شهید باقری در طول دفاع مقدس دارای نشانه‌ها و علامت‌هایی است که از ابتدای زندگی این شهید بزرگوار و در طول زندگی وی موجود است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد:‌ این علامت‌ها نشان‌دهنده ریشه‌های عمیق معنوی و فرهنگی در زندگی این انسان والامقام است.

مشایی همچنین در این مراسم از تفاوت‌های بارز دفاع ملت ایران و جنگ‌هایی که در کشورهای دیگر به وقوع پیوسته است گفت: روح حماسه و ایثار مهمترین مسئله در دفاع ما بوده است و این، وجه تمایز این دفاع مقدس از جنگ‌هایی است که تنها دعوایی برای قدرت نمایی کشورها بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: دفاع ما به مثابه یک مکتب است که پیام و معنا دارد؛ فرماندهان نظامی ما در دفاع مقدس با فرماندهان نظامی دنیا قابل قیاس نیستند زیرا از ارزش‌های انسانی و هویت خود دفاع کرده‌اند.

مشایی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید زنده و پاینده باشد،‌ افزود: چیزی که باید حفظ شود یاد و خاطره و ایثارگری شهدایی است که در جبهه‌ها حماسه آفریدند.

در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشگری برگزار شد،‌ رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از مادر شهید حسن باقری تجلیل کرد و همه به احترام این مادر شهید قیام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها