مردم متدین و ولایت دوست قم، روز دوشنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در کنار پیکر آیت الله بهجت به عزاداری و آخرین وداع ها مشغول هستند.
کد خبر: ۲۵۳۳۴۹

به گزارش ایرنا ، از ظهر امروز با قرار گرفتن پیکر مطهر آیت الله بهجت در صحن آیینه حرم مطهر، مردم قم و سایر مقلدین آن عالم ربانی از سراسر کشور ، درکنار پیکر ایشان اجتماع کرده و به عزاداری وسوگواری پرداخته و دراین مصیبت بزرگ اشک ماتم می ریزند.

صدای گریه و فغان مردم اعم از زن و مردم ، جوان و نوجوان از گوشه گوشه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به گوش می رسد و آنان دست های خود را به آسمان بلند کرده و در غم از دست دادن گوهر گرانبهایی چون آیت الله بهجت به ماتم و سوک نشسته اند.

یکی از علاقه مندان ایشان به خبرنگار ما گفت: مردم قم هنوز نمازهای جماعت مسجد فاطمیه را فراموش نکرده و هنوز درکنار این مسجد ایستاده اند تا شاید آیت الله بهجت بار دیگر حضور پیدا کرده و نمازی با دریایی از بندگی و شور و شعور و اخلاص را به جا آورد و از زلال معرفت آن پیر فرزانه استفاده کنند.

وی گفت: مردم قم هنوز باور ندارند که استوانه دین و مظهر اخلاق و عرفان ،دیانت و تقوی ، زهد و وارستگی دیگر درمیان آنان نیست و پرس و جو کنان او را می جویند اما دریغ که او پس از عمری بندگی و زهد و تقوا ، در دریای رحمت الهی آرام گرفت و ما زمینیان را تنها گذاشت و به حق پیوست.

درهمین حال فوج فوج انسانهای دلسوخته از سراسر کشور در حال ورود به حرم مطهر هستند و در کنار پیکر مطهر حضرت آیت الله بهجت عزاداری می کنند .

یکی دیگر از علاقه مندان گفت: اشک های ریزان و ناله های به آسمان رفته ، جلوه معنوی خاصی به مراسم وداع با پیکر مطهر حضرت آیت الله بهجت داده و مردم قصد دارند شب تا به صبح به یاد نمازهای شب آن فقید سعید در کنار پیکرش به عزاداری و نیایش به درگاه الهی بپردازند.

پیکر مطهر حضرت آیت الله بهجت فردا سه شنبه از ساعت 10 صبح از میدان جهاد قم بر دوش خیل عظیم مومنان و مقلدان آن حضرت از سراسر کشور تشییع خواهد شد و پس از ادای نماز، در مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم گرامیداشت آن عالم ربانی فردا شب در مسجد اعظم قم با حضور شخصیت های دینی و مذهبی و کشوری برگزار خواهد شد.

آیت الله بهجت روز گذشته در سن 96 سالگی به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها