مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه:

سالانه ‌5 بار نرخ بیکاری در کرمانشاه را اعلام می‌کنیم

مژگان نمکیان مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه گفت: سالانه 5 بار نرخ بیکاری استان را اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۲۴۸۷۲۹

به گزارش ایسنا ، مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه در نشستی خبری، افزود: مرکز آمار و اطلاعات استان کرمانشاه همچون سایر مراکز آمار کشور هر فصل یک بار نرخ بیکاری استان را به دست آورده و در پایان هر سال نیز نرخ بیکاری کل سال استان را به دست می‌آورد.

وی با اشاره به نتایج بدست آمده از نرخ بیکاری استان در سال 87 ، گفت: در فصل بهار سال گذشته نرخ بیکاری استان 11.1 درصد ، در فصل تابستان 10.7 درصد ، در فصل پاییز 11.2 درصد و در فصل زمستان نرخ بیکاری استان
 15.6 درصد بود.

نمکیان تصریح کرد: در مجموع نرخ بیکاری سال گذشته استان کرمانشاه 12.2 درصد بود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه با اشاره به رتبه استان از لحاظ یبکاری در سطح کشور، گفت: در سال 85 استان کرمانشاه رتبه اول بیکاری در کشور را داشت، اما این رتبه در سال 86 به رتبه سوم کشور و در سال گذشته به رتبه دهم کشور کاهش یافت.

وی با اشاره به اطلاعات و آمار مربوط به حساب‌های اقتصادی استان گفت: درصد رشد ارزش افزوده استان کرمانشاه ، براساس آخرین آمار به دست آمده که مربوط به سال 85 است ، 31.2 درصد رشد داشته است که از نظر رشد در غرب کشور رتبه اول را داریم.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه، افزود: بر اساس این آمار حساب‌های اقتصادی، یک کرمانشاهی در سال 85، یک میلیون و800 هزار تومان ارزش افزوده ایجاد کرده است که این ارزش افزوده در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی به دست آمده است.

نمکیان خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات صحیح، اساس و پایه هرگونه برنامه‌ریزی است که استان کرمانشاه همواره جز استان‌های پیشتاز در مباحث آمارگیری بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها