اردبیل - استقرار شرایط جوی زمستانی در سی و هفتمین روز بهار بار دیگر چهره ی شهر و بخش وسیعی از استان اردبیل را دگرگون کرده است .
کد خبر: ۲۴۸۳۴۸
 به گزارش ایرنا، آسمان این استان شمال غربی کشور همچنان تمام ابری و مه آلود بوده و بر اثر تشدید وزش باد از جانب شمال شرقی از شامگاه یکشنبه بر برودت هوا در منطقه افزوده شده است .

ریزش باران که گاهی با دانه های ریز برف همراه می شود،به شکل متناوب و خفیف در اردبیل ادامه دارد و ساکنان منطقه به ویژه روستاییان و کشاورزان را که طی ماه های بهمن و اسفند پارسال با کمبود بارندگی و بروز پدیده ی خشکسالی مواجه بوده اند شادمان کرده است .

در این حال، باغداران نقاط سردسیر استان اردبیل که بخشی از شکوفه های درختانشان بر اثر نفوذ پی در پی سامانه های جوی سرد و ناپایدار ، ریزش برف و بروز پدیده ی یخبندان از ابتدای فصل بهار امسال تاکنون دچار زیان شده اند از وارد آمدن خسارات بیشتر به درختان خویش نگران هستند .

از شهرهای واقع در بخش مرکزی و شمالی استان شامل مشگین شهر ، نمین ، شهر سیاحتی سرعین و نیر هم استقرار هوای سرد و ناپایدار گزارش شده است .

ساکنان نقاط سردسیر استان اردبیل سحرگاه امروز را هم با هوای سرد بهاری سپری کردند بطوریکه کمینه ی دمای هوا در ایستگاه های اردبیل و فرودگاه اردبیل به یک و در ایستگاه های مشگین شهر ، نمین و سرعین به دو درجه ی سانتی گراد بالای صفر رسید .

ایستگاه مرکزی اداره  هواشناسی اردبیل همچنین دمای هوا را در شامگاه یکشنبه دو درجه ی سانتی گراد بالای صفر و میزان رطوبت نسبی هوا را بین 79 تا صد در صد ثبت کرده است .

گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پیش بینی هفتگی اداره ی تحقیقات و پیش بینی هواشناسی اردبیل حاکیست : تجزیه و تحلیل نقشه های همدیدی و پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر نفوذ و فعالیت سامانه ی بارش زا به شمال غرب ، سواحل شمالی و استان اردبیل است که با جریان پرفشار سرد سطح زمین همراهی می شود .

بر این اساس، آسمان استان اردبیل تا روز سه شنبه ی آینده نیمه ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر و مه آلود ، وزش باد سرد و بارندگی خواهد بود که این ناپایداری ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف پیش بینی می شوند .

واحد اطلاعات راه های اداره ی کل راه و ترابری استان اردبیل هم اعلام کرد : آسمان اکثر جاده های مواصلاتی استان تمام ابری و مه آلود و سطح جاده در بعضی نقاط به لحاظ بارندگی خیس است .

این واحد از رانندگان خواست با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ریزش برف و باران متناوب طی ساعات آینده در این استان هنگام گذر از جاده های اردبیل به ویژه در گردنه ها و راه های کوهستانی بطور حتم زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و با احتیاط رانندگی کنند .

اردبیل به ویژه مرکز این استان شامل شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و مشگین شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در مسیر سامانه های گوناگون از شرایط جوی و آب و هوایی بسیار متغیر و متفاوتی برخوردار است.

ریزش برف و استقرار هوای سرد در برخی سال های استثنایی تا چندین درجه زیر صفر تا اواخر اردی بهشت ماه در نقاط سردسیر این استان از جمله اردبیل ، نیر ، نمین ، مشگین شهر و خلخال دور از انتظار نمی باشد .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها