همزمان با سفر رئیس‌جمهور به کرمان

طرح توسعه پالایشگاه مس سرچشمه افتتاح شد

طرح توسعه پالایشگاه مس سرچشمه روز چهارشنبه همزمان با سفر رییس جمهور به استان کرمان، طی مراسمی با حضور وزیر صنایع و معادن افتتاح شد.
کد خبر: ۲۴۵۷۳۵
به گزارش ایرنا، وزیر صنایع و معادن در این مراسم گفت: اجرای طرح توسعه پالایشگاه مس سرچشمه تولید 148 هزار تن در سال را به میزان 250 هزار تن رسانده است.

علی اکبر محرابیان افزود: 240 هزار تن از مس تولیدی در کارخانه فعلی و 10 هزار تن آن در کارخانه لیچینگ تولید می شود.

وی از توسعه پالایشگاه مس سرچشمه به عنوان یک طرح موفق یاد و بیان کرد: 550 میلیارد ریال به منظور توسعه این طرح سرمایه گذاری شده است.

وزیر صنایع و معادن اظهار داشت: باید تلاش کرد که برداشت از معادن مس و تولید کاتد و به دنبال آن تولید صنایع پایین دستی مس در کشور افزایش یابد.

وی افزایش تولید مس را درکشور راهی برای ارزش افزوده و اشتغالزایی عنوان کرد و با اشاره به طرحهای قابل اجرا در سال جاری افزود: به منظور توسعه صنایع مس و همچنین صنایع پایین دستی، استراتژیهای خوبی در وزارت صنایع و معادن تدوین شده است.

او گفت: طرحهای توسعه مس در استان کرمان و آذربایجان شرقی در دست اقدام است که مناقصات مربوط به آن انجام و پیمانکار مشخص شده است.

وی از بهربرداری این طرحها تا سال 1391 خبر داد و اظهار داشت: تا آن زمان با تلاش مسوولان رشد چشمگیری در زمینه تولید مس در کشور خواهیم داشت.

وزیر صنایع و معادن درباره توسعه صنایع پایین دستی مس هم گفت: سیاست با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی، حضور حداکثری بخش خصوصی است.

محرابیان با اشاره به ایجاد محدودیتهای فروش مس طی سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته از فروش مس به صورت کاتد و شمش جلوگیری شده است.

وی ایجاد محدودیت در فروش مس را یکی از دلایل در اولویت قرار گرفتن میزان تقاضای مس در داخل کشور دانست و گفت: این سیاست تداوم خواهد داشت.

او با اشاره به کاهش چشمگیر نرخ مس طی سال گذشته در بازارهای جهانی گفت: مدیریت شایسته شرکت مس توانست رکورد تولید مس را داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها