گروه رسانه: شبکه یک سیما سال نوی خود را با برنامه «بهشت و بهار» آغاز می‌کند. پخش این برنامه از روز جمعه 30 اسفند آغاز می‌شود و تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت. بهشت و بهار دارای بخش‌های مختلفی مانند نمایش، وله، نماآهنگ و ... خواهد بود. در بخش نمایشی که ویژه سال تحویل است و متن آن را علی‌اکبر محلوجیان نوشته است، علی نصیریان، آهو خردمند، چکامه چمن‌ماه، شیرین بینا و نگین صدق‌گویا بازی می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۹۸۷۹

برنامه بهشت و بهار یک بخش نمایشی دیگر با نام «تنهایی قلزم مقرنس» نیز دارد که متن آن را شهرام شکیبا نوشته است و تک بازیگر آن مهران رجبی است.

برنامه بهشت و بهار را معصومه فردشاهین برای گروه فرهنگ، هنر و تاریخ شبکه یک سیما تهیه کرده است. این گروه برنامه «شرق، دیوار، آفتاب» را نیز برای پخش در ایام نوروز تولید کرده است. این برنامه را رامین حیدری‌فاروقی در 20 قسمت تهیه کرده است که 5 قسمت از آن در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. رویا نونهالی و ابوالحسن تهامی‌نژاد راویان این برنامه مستند هستند که موضوع آن رابطه تاریخی بین ایران و چین است. فردین خلعتبری برای مجموعه «شرق، دیوار، آفتاب» موسیقی ساخته است. برنامه «ایران بهشتی دیگر» ساخته ایرج میلانی هم در ایام نوروز هر شب ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

«دردانه‌های خلیج فارس» نیز مجموعه مستندی است که شبکه یک سیما برای پخش در ایام نوروز آماده نمایش کرده است. این مجموعه را اکبر تدبیری تهیه کرده است و در آن جزایر 21گانه خلیج فارس از منظر فرهنگی، اجتماعی، مولفه‌های استراتژیک، ذخایر نفتی و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«المپیک تا المپیک» نام برنامه‌ای ورزشی است که تامین برنامه شبکه یک سیما آن را برای علاقه‌مندان ورزش تولید کرده است. در این برنامه رویدادهای مهم المپیک از سال 1948 تا 2008 بررسی می‌شود. مجموعه انیمیشن «قصه ما مثل شد» از مجموعه‌‌های مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است که مدتی است در شبکه یک سیما تولید و پخش می‌شود. این مجموعه قرار است در تعطیلات نوروز به صورت روزانه روی آنتن برود. از دیگر برنامه‌های شبکه یک سیما در ایام نوروز می‌توان به جهان در سال 87 و مجله علمی‌ و اقتصادی اشاره کرد. سریال ویژه نوروز شبکه یک سیما با نام «اشک‌ها و لبخندها» را حسن فتحی کارگردانی می‌کند. مهدی‌هاشمی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، برزو ارجمند، لیلا اوتادی، کیانوش گرامی‌ و... بازیگران اصلی این سریال هستند که به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه در 12 قسمت تهیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها