علی رئیسی: روز بیست و سوم بهمن ماه، یعنی روزی که قرار است دیدار حساس ایران کره‌جنوبی برگزار شود یادآور حادثه‌ای تلخ برای مردم ماست. این روز یادآور حمله هواپیماهای بعثی به ورزشگاهی در غرب کشور است. ورزشگاه چوار شهر ایلام، هدف این بمباران هوایی بود. در آن حادثه، 15 بازیکن فوتبال، درجا جان دادند و به درجه شهادت نائل آمدند. علاوه بر بازیکنان، داور مسابقه نیز شهید شد، 5 تن از تماشاگران نیز جزو شهدا بودند و هنوز تعدادی جانباز و معلول، آن حادثه خونبار را برای دیگران نقل می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۴۲۸۱

همزمانی این روز با روز واقعه شهروندان ایلامی، مسوولان این استان را واداشته است تا برای یادآوری این حادثه غم‌انگیز و زنده نگاه داشتن یاد شهدایی که در زمین ورزش، جام شهادت را سر کشیدند، به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دهند که مراسمی را تدارک ببیند تا پیش از بازی ایران و کره‌جنوبی یاد و خاطره فوتبالیست‌های شهید گرامی داشته شود.

بر این اساس، نامه‌هایی از مسوولان دانشجویی شهر قهرمان‌پرور ایلام نیز به فدراسیون فوتبال رسیده که خواهان واکنش مثبت فدراسیون نسبت به این درخواست شده‌اند. گویا این نامه‌ها از سوی فدراسیون مورد توجه قرار گرفته و با انجام توافق‌های اولیه، به احتمال زیاد، پیش از انجام بازی ایران  کره جنوبی، شاهد این ویژه‌برنامه زیبا خواهیم بود.

البته این منوط به این است که قوانین و ضوابط کنفدراسیون فوتبال آسیا مانع نباشد و بشود چنین برنامه‌هایی را تدوین و اجرا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها