عرفانهای نوظهور در حال انتقال نمادها

شیطان پرستی را جدی بگیرید

حجت الاسلام والمسلمین "حمید رضا مظاهری سیف"، نویسنده کتاب" جریان شناسی انتقادی عرفان های نوظهور" نسبت به شکل گیری گروه شیطان پرستی در جامعه هشدار داد .
کد خبر: ۲۳۳۸۸۰

به گزارش ایرنا ، وی در مراسم رونمایی از کتاب " جریان شناسی انتقادی عرفان های نوظهور " افزود: اکنون گروههای شیطان پرستی در حال شکل گیری و انتقال نمادها در جامعه هستند و به زودی، به انتقال ایدئولوژی خواهند پرداخت.

 

به گفته مظاهری سیف، شیطان پرستی دارای یک جهان بینی است که طرفدارانش برای اثبات حقانیت خود شواهد زیادی ارایه می کنند به گونه ای که براحتی می توانند افراد 6 تا 60سال را با خود همراه سازند.


وی بابیان اینکه شیطان پرستی یک فلسفه و دین است، افزود: آنها اکنون در دانشگاه ها و بین دانشجویان رخنه می کنند و به اجرای برنامه ها از جمله کنسرت در دانشگاه می پردازند.


این پژوهشگر در توضیح شیطان پرستی، گفت: آنها شیطان را به عنوان قدرت غالب در جهان می دانند و معتقدند اگر کسی می خواهد در جهان خوب زندگی کند باید با شیطان باشد به گونه ای که حتی راه خدا از طریق ارتباط با شیطان می گذرد!

نویسنده کتاب افزود: آنها از طریق تهیه فیلم و موسیقی، شیطان پرستی را ترویج می دهند و اکنون این موسیقی در میان تعدادی از جوانان دست به دست می شود.

مظاهری سیف ، ستاره پنج پر، دو مثلث معکوس روی هم (ستاره داود)، صلیب معکوس ( ضد مسیحیت) و نشانه آمون خدای مصریان را ازجمله نمادهای پیروان شیطان پرستی ذکر کرد.

وی تاکید کرد: باید برای مقابله با این فرقه ها‌، موج
فرهنگی در کشور ایجاد شود تا ماهیت این فرقه های انحرافی هر چه بیشتر به جامعه معرفی گردد.
 
یک مقام ارشد نیروی انتظامی در گفت و گو با ایرنا در خصوص تحرکات اخیر گروهای شیطان پرستی اظهار داشت: یکی از شرایط عضویت و پذیرش از سوی گروه های نوظهور شیطان پرستی، مصرف مواد تخدیری بسیار قوی از جمله کوکائین، حشیش و قرص های اکس است.

وی افزود: دلیل استفاده این گروه ها از این مواد ورود به حالت خلسه برای انجام مراسم های ویژه آنان است
.

این مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: شیطان پرستی پدیده جدیدی در
ایران نیست، چنانکه پیش از این نیز در برخی شهرستان های کشور از جمله در یکی از شهرستان های استان کرمانشاه، فرقه های شیطان پرستی رسما اعلام موجودیت و فعالیت کرده بودند.

وی ادامه داد: فرقه های نوظهور شیطان پرستی را نمی توان یک فرقه دینی
و عقیدتی برشمرد، اما فرقه های قدیمی این جریان خود را یک فرقه دینی با آیین های اعتقادی ویژه می دانند.

این مقام نیروی انتظامی اظهار داشت: بیش از 90 درصد دستگیر شدگان در
پارتی یک گروه شیطان پرستی در کرج که در قالب اجرای کنسرت برگزار شد، از نقاط مرفه نشین تهران بودند.

وی ادامه داد: البته پس از دستگیری تعداد زیادی از این شرکت کنندگان،
مشخص شد اکثریت قریب به اتفاق آنان، هیچ اطلاعی از ماهیت فعالیت شیطان پرستی و عوامل برگزار کننده این پارتی نداشتند و صرفا به قصد شرکت در پارتی و مهمانی شبانه دور هم آمده بودند. اما این فعالیت های گسترده و خرج هزینه های هنگفت برای جذب جوانان به گروه های شیطان پرستی نشان از برنامه ریزی آنان در این راه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها