سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه مجوز ساخت باغ مادری زیتون از وزارت جهاد کشاورزی در مازندران اخذ شد، گفت: نخستین گیاه ضد سرطان گیاه سرخدار در باغ زیتون مازندران کشت می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۴۶۹

به گزارش فارس از شهرستان ساری، سید احمد قاسمی پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران اظهار داشت: کاشت 20 نوع زیتون، احیای گیاه سرخدار به ‌عنوان نخستین گیاه ضد سرطان، کاشت 25 هزار نهال درخت دارویی از دیگر فعالیت‌های جهاد در بخش گیاهان دارویی است.

وی سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح را یک میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 50 نفر عنوان کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی اجرای عملیات اصلاح نهال توت فرنگی، اصلاح برنج و اصلاح مرکبات در زمین‌های چهار منطقه مازندران تصریح کرد: با اجرای این طرح جهاد دانشگاهی استان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نهال اصلاح شده در سطح کشور خواهد بود که توانایی تولید و عرضه 10 میلیون نهال در سال را خواهد داشت.

قاسمی خاطر‌نشان کرد: سرمایه مورد نیاز برای این طرح یک میلیارد ریال بوده و 200 نفر نیز اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به این نکته که کشور سالانه نیازمند 56 میلیون قطعه ماهی زینتی است، گفت: تاکنون این نیاز با واردات از سنگاپور و تایلند انجام می‌شد که با عملیاتی شدن باروری ماهیان زینتی در جهاد دانشگاهی مازندران توانایی باروری کامل 30 نوع ماهی سردآبی و غیر اقیانوسی وجود دارد.

قاسمی تصریح کرد: مازندران قادر است نیاز کشور در بخش ماهیان زینتی را به‌ طور کامل تأمین کند.

وی با بیان اینکه مجوز اولیه برای نخستین مرکز رشد IT و ICT گرفته شده است، افزود: این مرکز‌ به ‌زودی در مازندران افتتاح می‌شود که محل جذب بسیاری از نخبگان استان است.

قاسمی سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح را 2 میلیارد ریال با اشتغالزایی صد نفر اعلام کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در استان مازندران اضافه کرد: ایسپا بخش مهمی است که به‌ عنوان عامل اصلی بازاریابی و تولید مورد غفلت واقع شده است.

قاسمی افزود: از سال گذشته 49 مورد افکارسنجی برای واحدهای تولیدی مازندران انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها