گروه سلامت: پژوهشگران در آمریکا تایید کردند که سرعت بهبود حال بیماران پس از عمل جراحی در محیطی که گل و گیاه وجود دارد، تسریع می‌شود. این محققان بر تاثیرات شفابخش و سودمند گل‌ها و گیاهان برای بیمارانی که در حال بهبودی پس از جراحی‌های شکمی هستند، تاکید کرده‌اند.سئونگ هیون پارک و ریچارد ماستون، دو پژوهشگر دانشگاه ایالتی کانزاس می‌گویند؛ شواهد علمی قوی و قابل استنادی وجود دارد که تایید می‌کند تماس با گیاهان تاثیر سودمند مستقیم برای سرعت بخشیدن به روند سلامت بیماران در بیمارستان‌ها دارد.
کد خبر: ۲۲۸۱۸۹
در این تحقیق، پژوهشگران روی 90 بیمار مطالعه کرده‌اند، بیماران به طور تصادفی از اتاق‌های مختلف بیمارستان انتخاب شدند. برخی از این اتاق‌ها در طول آزمایش گل و گیاه داشتند و برخی نداشتند. تمام مطالعات در دوره بهبودی پس از جراحی صورت گرفت و اطلاعاتی نیز در مورد طول دوره بستری این افراد در بیمارستان جمع‌آوری شد. همچنین بسیاری از فاکتورهای دیگری که ممکن بوده در بهبود حال بیماران تاثیر داشته باشند مانند تجویز داروهای پس از جراحی برای کنترل درد، علائم حیاتی، میزان شدت درد، استرس، خستگی، اضطراب و رضایت از اتاق، در این مطالعات در نظر گرفته شدند.

نتایج پژوهش نشان داد: بیمارانی که در اتاق‌هایشان گیاه بوده به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کمتر از داروهای تسکین‌دهنده درد استفاده می‌کردند، واکنش‌های فیزیولوژیکی مثبت‌تری داشتند، فشار خون و ضربان قلب آنها مناسب‌تر بوده و در مجموع درد، اضطراب و خستگی کمتری داشتند و رضایت بیشتری از اتاق نیز ابراز داشته‌اند.این پژوهش همچنین نشان داد: تاثیر گیاهانی که ریشه در خاک دارند بهتر از گل‌هایی است که ساقه آنها قطع شده چون گیاهان گلدانی طول عمر بیشتری دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها