مدیر کل هما گفت: با افتتاح سه مسیر پروازی دیگر به مقصد یزد، تبریز و اهواز، شهروندان می‌توانند از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مسیر بندرعباس‌ به این شهرها را از فرودگاه بندرعباس طی کنند.
کد خبر: ۲۲۵۷۴۳

 حمید نجیبی امروز در حاشیه مراسم افتتاح این خطوط هوایی در گفتگو با فارس در بندرعباس افزود: برقراری این مسیر پروازی علاوه بر دسترسی سریع شهروندان به شمال‌شرق، مرکز و جنوب غرب، انجام مسافرت به اقصی نقاط کشور را ممکن می‌کند که در کاهش زمان و توسعه مسافرت‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت: در حال حاضر برای مسیرهای جدید، در هفته یک پرواز در برنامه هما قرار دارد که در صورت افزایش تقاضا و نیاز منطقه، به دو روز در هفته افزایش می‌یابد.

مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ادامه داد: هم اکنون از مبدأ پروازی فرودگاه بندرعباس از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌توان به مراکز استان‌های فارس، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، مازندران، چاپهار و همچنین دبی سفر کرد که با برقرای این خطوط هوایی، شمار استان‌های مقصد در پروازهای داخلی به 9 استان می‌رسد.

نجیبی اظهار داشت: با برقراری این خطوط، هرمزگان پس از خراسان‌رضوی دومین استان کشور است که بیشترین مسیرهای پروازی را در کشور دارد.

وی همچنین برقراری پرواز به مقصد رشت و زاهدان را از فرودگاه بندرعباس از جمله برنامه‌های در دست اقدام هواپیمایی جمهوری اسلامی اعلام کرد و افزود: جایگاه استان هرمزگان به عنوان دروازه اقتصادی کشور و اهمیت استراتژیک آن‌ ایجاب می‌کند، نسبت به گسترش خطوط پروازی به مقصد استان‌های مختلف کشور اقدام شود که هواپیمایی جمهوری اسلامی با درک این ضرورت، آمادگی توسعه این مهم را دارد.

نجیبی ادامه داد: خدمات هما در راستای توجه ویژه دولت نهم به مقوله رفاه و آسایش شهروندان و همچنین توسعه خدمت‌رسانی است و هر اقدامی در این پروسه را افتخاری برای خود می‌دانیم.

وی همچنین از توسعه خطوط پروازی در مسیر بندرعباس ـ تهران و بلعکس خبرداد و افزود: در تلاش هستیم علاوه بر 27 پرواز موجود در مسیر تهران ـ بندرعباس و بلعکس، پرواز صبحگاهی را نیز به ظرفیت این مسیر مهم و پرتردد اضافه کنیم.

هواپیمایی جمهوری اسلامی 50 پرواز داخلی و خارجی را از فرودگاه بندرعباس در دستور کار دارد که این ظرفیت نقطه قابل اتکایی در پروسه توسعه استان محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها