روز ملی ایمنی مقابل زلزله در سالگرد فاجعه بم

همدان در برابر زلزله مانور می‌دهد

مانور گسترده زلزله در استان همدان از پنجم دی همزمان با سالروز زلزله بم از سوی جمعیت هلال احمر استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴۷۱۱

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این مانور، نهاوند به عنوان یکی از شهرستان‌های بزرگ استان که جزو مناطق دارای ریسک بالای زلزله در کشور است به نیروهای امدادی واگذار می‌شود تا عملیات پیشگیری و امداد و نجات از سوی این نیروها اجرا شود.

حمید ره‌انجام افزود: اعضای کارگروه شهرستان‌‌های استان به عنوان معین، ضمن استقرار در منطقه موردنظر، ارزیابی منطقه حادثه‌دیده، بررسی پراکندگی جمعیت و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و آسیب‌دیدگان فرضی را به عهده دارند.

وی گفت: در این مانور گسترده، تمامی تیم‌ها پس از دریافت خبر زلزله فرضی، باید ضمن فراخوان نیروهای امدادی، سازماندهی، هماهنگی با ستاد حوادث شهرستان، تجهیز و توجیه نیروها، صدور ابلاغ ماموریت و در نهایت اعزام به منطقه را انجام دهند. وی افزود: در محل حادثه، نیروها پس از ارزیابی و با توجه به وسعت منطقه اقدام به استقرار پایگاه‌‌های فرعی فرضی خواهند کرد سپس با دریافت اطلاعات محله‌‌‌هایی چون مراکز آموزشی، مساجد، پارک‌ها و مدارس، به فرماندهی ستاد خود اطلاعات را گزارش کرده در مرحله بعد، فرمانده منطقه با بررسی وضعیت، دستورات لازم را به تمامی ستادها اعلام کرده و عملا امدادرسانی فرضی آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است در این مانور طبق استانداردهای بین‌المللی تمامی نیروهای امدادرسان باید تجهیزات و مایحتاج 72 ساعته خود را به همراه داشته باشند.

استان همدان به خصوص نهاوند از مناطق زلزله‌خیز در کشور با حساسیت بسیار بالا به شمار می‌رود که در چند سال اخیر اقدامات آموزشی و پیشگیرانه خطرات زلزله هر از چندگاهی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر برای مردم این مناطق اجرا می‌شود.

همدان - خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها