اسپانیا زعفران ایران را به نام خودش می‌فروشد

به نام ایران به کام اسپانیا

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فروشندگان زعفران خراسان رضوی گفت: زعفران ایران به هیچ وجه فله صادر نمی‌شود، بلکه در بسته‌بندی‌های یک دهم گرم تا حداکثر 500 گرم صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴۷۰۹

غلامرضا میری‌ به مهر گفت: 95 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود و کشور اسپانیا به علت سابقه طولانی مدت تولید و صادرات زعفران در دنیا مطرح است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فروشندگان زعفران با اشاره به سابقه 300 ساله اسپانیا در بازار زعفران گفت: با توجه به کمیت و کیفیت زعفران ایران، در حال حاضر اسپانیا تولید 120 تنی زعفران خود را در سال به حدود یک تن رسانده است در حالی که برای حفظ بازار مصرف، زعفران ایران را خریداری و بسته‌بندی و با نام زعفران اسپانیا به فروش می‌رساند.

میری گفت: در حال حاضر 46 ‌کشور دنیا زعفران مصرفی خو‌د را از 30 شرکت دارای برند ایرانی خریداری می‌کنند.
وی با بیان این‌که صادرات زعفران تقلبی نداشته‌ایم، تصریح کرد: زعفران‌های فاقد شناسنامه از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری خواهد شد و زعفران دارای نشان استاندارد و شناسنامه کالا قابل خرید و فروش است‌.  رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فروشندگان زعفران تصریح کرد:‌ با توجه به این‌که تنها 5 درصد از شرکت‌های صادر کننده زعفران کشور که شامل 3 شرکت می‌شوند، عمده سهام صندوق توسعه صادرات زعفران را به نام خود ثبت کرده‌اند، این صندوق به شرکت سهامی خاص تبدیل شده است و این امر باعث محرومیت 95‌درصدی دیگر شرکت‌های صادرکننده زعفران شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها