رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:

بورس تهران ؛ سومین بورس جهان

غلامرضا کرد زنگنه رئیس سازمان خصوصی سازی گفت : فدراسیون بین المللی بورس ،‌ از نظر کمترین میزان تاثیر پذیری از بحران مالی جهانی ،‌ بورس تهران را سومین بورس جهان معرفی کرده است.
کد خبر: ۲۲۲۶۸۳

به گزارش واحد مرکزی خبر ،  رئیس سازمان خصوصی سازی در همایش اصل 44 موانع و راهکارها در پاسخ به سوال حاضران درباره بحران مالی جهانی گفت : قیمت سهام برخی شرکت های غربی به قیمت 60 سال پیش رسیده است در حالی که در ایران هنوز قیمت برخی سهام ها از قیمت اولیه پایین تر نیامده است .

وی درباره روند خصوصی سازی و جذب سرمایه های خارجی در ایران افزود : ایران  یکی از مساعد ترین اقتصادها در منطقه برای سرمایه گذاری خارجی است .

کرد زنگنه درباره عملکرد شرکت های خصوصی سازی شده هم گفت : در مطالعه ای که انجام شده است از 28 شرکت اصلی که از سال 81 واگذار شده اند وضع 24 شرکت بهتر و 4 شرکت بدتر شده است.

وی درباره افزایش قیمت برخی سهام افزود : 2 برابر شدن قیمت در طول یک سال را نمی توان قیمت حبابی دانست .

 واگذاری 36 میلیارد تومانی دارایی دولت

رئیس سازمان خصوصی سازی ایران در حاشیه همایش «اصل 44، موانع و راهکارها» درباره ارزش کل شرکت های دولتی مشمول واگذاری اعلام کرد :  در سه سال گذشته بیش از 36 هزار میلیارد تومان از دارایی های دولتی درایران به بخش خصوصی واگذار شده است.

کرد زنگنه به خبرنگاران گفت : تاکنون 330 شرکت دولتی واگذار شده که معادل یک سوم شرکت ها و دارایی های دولتی است.

وی با اعلام اینکه بنابراین در سه سال گذشته دولت یک سوم کوچکتر شده است ، ادامه داد : شرکت های باقی مانده برای واگذاری حدود 450 شرکت هستند که در دو مرحله تا سال 1393 باید واگذار شوند.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین با بیان اینکه هم اکنون مقاومت ها در برابر خصوصی سازی به حداقل رسیده است ، گفت : باوجود بحران مالی جهانی ، ما از نظر اقتصادی کمترین تأثیرپذیری را از این بحران در مقایسه با کشورهای همسایه داشته ایم.

کرد زنگنه تصریح کرد : در خصوص بورس اوراق بهادار نیز با وجود کاهش معاملات ، این بورس جزو بورس های خوب دنیاست.
پیشتر برای واگذاری 11 شرکت آگهی داده ایم و 24 آذر مزایده آنها برگزار می شود و برندگان اعلام خواهند شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: برای واگذاری 4 شرکت دیگر نیز آگهی داده شده است که اوایل دی مزایده آنها برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: شنبه هفته آینده نیز در خصوص واگذاری شرکت دیگری تصمیم گیری می شود. در یک ماه در مجموع 20 شرکت دولتی را در سازوکار خصوصی سازی قرار داده ایم.

کردزنگنه افزود: اوضاع فعلی فرصت بسیار خوبی است که بخش خصوصی و تعاونی بتوانند سهام شرکتها را با قیمت های مناسب تری خریداری کنند.

کرد زنگنه سیمان سپاهان ، روغن نباتی شیراز، افرانت، مدیریت آب سد کرخه و سد دز را از جمله شرکتهای در حال واگذاری برشمرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت : با اقدامات 11 گروه کاری هم اکنون حدود 20 آیین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوط به قانون خصوصی سازی آماده شده است.

کردزنگنه همچنین باتکرار اینکه شرکتهای بزرگ و صدر اصل 44 باید تا پایان سال 1393 واگذار شوند ، گفت : ارزش کل شرکتهای دولتی مشمول واگذاری 110 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها