چرا آفتابگردان‌های مسن رو به شرق هستند؟
پاسخ یک پرسش قدیمی بالاخره معلوم شد

چرا آفتابگردان‌های مسن رو به شرق هستند؟

تخمه آفتابگردان از جمله تنقلات خوش طعمی است که به دلیل خواص غذایی و درمانی قابل توجه می‌تواند آجیل مناسبی برای شب‌های سرد و بلند زمستانی باشد. تخمه آفتابگردان از جمله مغزهای چربی است که نه‌ تنها به عنوان آجیل و تنقلات مصرف می‌شود بلکه انواع روغن و کره آن هم موارد مصرف فراوان دارد.
کد خبر: ۲۲۰۴۹۵
تخمه‌ را می‌توان به صورت تازه، خشک و بو داده مصرف کرد که البته نوع بوداده آن با نمک و کمی آبلیمو بسیار خوشمزه است.

علاوه بر مصرف مغز تخمه‌ آفتابگردان، از روغن آن به صورت مایع برای پخت و پز نیز استفاده می‌شود. در ضمن کره آن هم به دو صورت مارگارین و کره تخمه آفتابگردان (مانند کره بادام ‌زمینی) یافت می‌شود.

تخمه آفتابگردان بسیار مقوی است؛ و منبعی غنی از فیبر، پروتئین، مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، منیزیم، ‌آهن، فسفر، سلنیوم، کلسیم، روی و انواع ویتامین هاست.

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می‌کند. منیزیم همچنین برای سلامت استخوانها و بدست آوردن انرژی ضروری است و کمبود منیزیم در بدن باعث بالا رفتن فشارخون، گرفتگی ماهیچه‌ها و سردردهای میگرنی و همچنین خستگی و تنش می‌شود.

اگر از درد آرتروز رنج می‌برید طبق گل (قسمت پایین گل که مانند بشقابی است) را جدا کرده و در آب انداخته، آنقدر بجوشانید که شیره چسبناکی باقی بماند و سپس این شیره را روی مفصل‌های دردناک بمالید و ماساژ دهید. درد آرتروز برطرف می‌شود. البته خوردن تخمه آفتابگردان هم در کاهش دردهای مفصلی موثر است.

تخمه آفتابگردان سرشار از اسید چرب غیر اشباع است و به دلیل خاصیت فیتواسترول، کلسترول خون را پایین می‌آورد.

اسانس گل آفتابگردان برای التیام زخم‌ها و پایین‌آوردن فشار خون به‌کار می‌رود و اسانس برگ‌های آفتابگردان خاصیت میکروب‌کشی دارد.

برای تقویت معده و پایین‌آوردن فشار خون؛ 30 گرم برگ‌های خشک آفتابگردان را دم کنید و 3 فنجان در روز بنوشید.

مصرف تخمه آفتابگردان برای رفع ناراحتی‌های برونش، حنجره، مشکلات ریوی و همچنین صاف شدن صدا مؤثر است.

تقویت‌ چشم و بینایی انسان، مهم‌ترین خاصیت درمانی تخمه آفتابگردان است؛ البته نباید در خوردن آن افراط کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها