کارگاه تخصصی روش‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره در مدیریت منابع آب و محیط زیست با حضور پروفسور فرانک سیدروفسکی، استاد صاحب نام دانشگاه آریزونا در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۵۶۵۴

 دکتر مهدی ضرغامی، دبیر این کارگاه تخصصی در مراسم افتتاحیه،  استفاده از مدل‌های تصمیم‌گیری چند معیاره در مدیریت منابع آب و محیط زیست،  تهیه مدل‌های مناسب برای پشتیبانی تصمیم‌گیری مدیران در زمینه ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای آب و ... را از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد.

وی گفت: شناخت مدل‌های ریاضی تصمیم گیری چند معیاره، آشنایی با تجربیات سایر کشورها و نیز برقراری ارتباط سازنده با صنعت  از  دیگر محورهای برگزاری این کارگاه آموزشی است.

دکتر یوسف حسن‌زاده، مدیر گروه مهندسی آب دانشکده عمران دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب به ویژه در ایران گفت: کشور ایران به دلیل واقع شدن بخش‌های عمده‌ای از پهنه آن در مناطق جغرافیایی خشک و همچنین توزیع نامتوازن زمانی و مکانی بارندگی‌ها در مرز تنش آبی قرار گرفته است.

وی برگزاری کارگاههای علمی در این زمینه را برای مدیریت منابع آب و محیط زیست ضروری خواند و گفت: هم‌اکنون کشور ما با محدودیت جدی منابع آب روبه‌رو است که رشد جمعیت و صنایع در کنار وجود خشکسالی اخیر این محدودیت را شدت بخشیده است.

در ادامه این کارگاه آموزشی پروفسور فرانک سیدروفسکی مبانی مدل‌های تصمیم گیری چندمعیاره در مدیریت منابع آب و محیط زیست را برای شرکت کنندگان ارائه کرد.

پروفسور فرانک سیدروفسکی، دارای 40 سال سابقه تدریس و پژوهش  دانشگاهی در زمینه مدل‌های تصمیم گیری چند معیاره در مدیریت منابع آب و محیط زیست هست. او مشاور ارشد بین‌المللی در زمینه مدیریت منابع آب است که تاکنون 17 عنوان کتاب و بیش از 250 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر بین‌المللی در کارنامه کاری‌اش دارد.

تبریز ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها