مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان،از افتتاح 4 کتابخانه‌ عمومی تا پایان امسال در مناطق مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۵۶۴۵
 به گزارش مهر، محمدربیع احمدخانی بعدازظهر دیروز در آیین تجلیل از کتابداران استان، افزود: احداث کتابخانه عمومی سهروردی، کتابخانه حسینیه اعظم، کتابخانه عمومی حلب و نیز کتابخانه ویژه نابینایان از جمله فعالیت‌های این نهاد است که بزودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه ویژه نابینایان،تحت نظر نهاد امور کتابخانه‌ها در سطح کشور برای این قشر جامعه راه‌اندازی می‌شود.

احمدخانی افزود: در دور دوم سفر هیات دولت به استان مباحثی چون احداث کتابخانه‌ مرکزی زنجان که بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور است، 14 باب کتابخانه روستایی، ایجاد شبکه VPN و احداث کتابخانه عمومی طارم مطرح خواهد شد.

احمد‌خانی اظهار کرد: در جلسه‌ای که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مقرر شد 50 درصد اعتبار لازم برای ساخت کتابخانه مرکزی استان زنجان از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه از اعتبارات استانی تأمین شود.

وی به طرح باغ‌های مطالعه اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به سازمان مسکن و شهرسازی ارائه شده است که از اهداف آن می‌توان به افزایش میزان دسترسی مردم به کتابخانه‌ها و ایجاد محلی برای تبادل کتاب‌های دست دوم اشاره کرد.

وی از برگزاری همایش کتاب، کودک و خانواده در آذر امسال در زنجان خبر داد و افزود: این همایش با محورهایی همچون کودک، ویژگی‌ها و الزامات، خانواده و حق دانستن، دشواری‌های فرهنگ کتاب خوانی و مسائل آن در ایران، رسانه‌ها و نهادهای عمومی، راهبردها و روش‌های مطالعه، خانواده و فرهنگ کتابخوانی برگزار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها