آفت کنه به اغلب باغات انجیر شهرستان پلدختر خسارت وارده کرده است. به گزارش ایسنا، یکی از این باغداران می‌گوید: حدود 2 هکتار باغ انجیر دارم و سالانه میزان درآمد من و خانواده‌ام از این باغ 6 الی 7 میلیون تومان است که متاسفانه به علت عدم سمپاشی به موقع آفت کنه باعث وارد آمدن خسارت به باغ انجیر شده است.
کد خبر: ۱۹۵۶۴۴
وی می‌افزاید: ما در خصوص سمپاشی اقدام کردیم ولی علی‌رغم پیگیری‌های متعدد سموم آفت‌کش کنه در بازار اندک است.

این باغدار با انتقاد از پیگیری نکردن مسوولان ذی‌ربط در این رابطه می‌گوید: بروز این مشکل باعث پایین آمدن تولید، کیفیت وقیمت انجیر پلدختر شده است.

یکی دیگر از این باغداران با بیان این که آفت کنه به 50 درصد باغ 2 هکتاری من خسارت وارد کرده گفت: تنها منبع درآمدی من وخانواده‌ام از طریق این باغ تامین می‌شود با وضعیت فعلی با مشکل مواجه شده‌ایم.

امیر امیری اظهار می‌کند: آفت کنه باعث وارد آمدن خسارت به باغات انجیر روستاهای زیودار، بن لار و سرنجه پلدختر شده است.

بهروز بهاروند، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این باره می‌گوید: گرد و غبار توامان زمینه‌ساز شیوع آفت کنه در باغات می‌شود.

بهاروند با بیان این که درختانی مانند گردو، انجیر وسیب در برابر کنه آسیب‌پذیر هستند، افزود: آفت کنه به درختان انجیر منطقه پلدختر 30 تا40 درصد خسارت وارد کرده است.

وی سطح باغات انجیر استان را 850 هکتار عنوان و بیان کرد: اداره حفظ نباتات باغداران را دعوت می‌کند با سموم کنه‌کش باغات خود را سمپاشی کنند.

بهاروند با بیان این که در صورت عدم سمپاشی برگ درختان با خشکی مواجه می‌شوند از باغداران خواست به هیچ‌وجه در بحث آفت کنه از کود پتاس استفاده نکنند. وی گفت: کود پتاس درختان را در برابر خشکسالی مقاوم می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در خاتمه گفت: درخواست کرده‌ایم وامهای صاحبان باغات جدید که خسارت دیده‌اند، تمدید شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها