رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان:

بیشتر تصادفات تهران مربوط به پیاده‌هاست

درصد قابل توجهی از تصادفات درون‌شهری استان تهران مربوط به عابرین پیاده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: کمبود پل‌های عابر پیاده، نامناسب بودن خط‌کشی‌ها و عدم رعایت قوانین از سوی شهروندان از جمله دلایل اصلی تصادفات منجر به فوت عابران پیاده است.
کد خبر: ۱۹۴۵۸۲

سرهنگ محمد کریم خسروی با تاکید بر لزوم رسیدگی بیشتر مسوولان شهری در برطرف کردن مشکلات فیزیکی شهر تصریح کرد: به منظور حفظ حقوق شهروندی از این پس قصور مسوولان ذی‌ربط در کروکی تصادفات لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به فوت 40 درصد از مصدومان حوادث رانندگی قبل از رسیدن به مراکز درمانی گفت: این آمار نشان‌دهنده حضور کمرنگ واحدهای امدادی در صحنه تصادفات است که رسیدگی به این امر باید به طور جدی در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور استان تهران روند افزایش تبدیل خودروهای شخصی به مسافربر را یادآور شد و گفت: هم‌اکنون بیش از 10 هزار دستگاه خودرو مسافربر شخصی در استان با هماهنگی شهرداری‌ها وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی شده‌اند که این امر باعث شده است رانندگان تاکسی‌های شهری با عدم امنیت شغلی مواجه شوند.

وی افزود: به منظور حل این مشکل طرح زوج و فرد کردن تاکسی‌های کرج از سوی پلیس راهور استان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: با اعمال این طرح علاوه بر کاهش ازدحام مسافران در نقاط مختلف شهر زمان برخورداری شهروندان از سرویس‌های حمل و نقل عمومی به 16 ساعت در روز افزایش می‌یابد.

کرج ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها