با افتتاح رواق دارالحجه

گنجایش حرم رضوی افزایش یافت

همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و اعیاد شعبانیه و با افتتاح رواق دارالحجه با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گنجایش حرم مطهر امام رضا به 700 هزار نفر در روز افزایش یافت.
کد خبر: ۱۹۴۵۰۱

به گزارش فارس ، صبح امروز و با حضور تعداد زیادی از خدام حرم مطهر امام هشتم، آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد، محمد پژمان شهردار مشهد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی طی مراسم باشکوهی رواق دارالحجه در حرم مطهر امام هشتم افتتاح شد.

رواق دارالحجه با مساحت 6 هزار و 799 متر مربع که با احتساب ورودی‌ها مساحتش به 14 هزار متر مربع می‌رسد با بتن مسلح ساخته شده و ترکیبی از آینه‌کاری، گچ‌بری، طلاکاری، نقره‌کاری و رنگ‌آمیزی در تزئینات آن جلوه‌ای از هنر ناب ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشته است.

با بهره‌برداری از رواق‌های جدید حرم مطهر بیش از 700 هزار نفر می‌توانند به طور همزمان به اقامه نماز و انجام اعمال عبادی بپردازند.

این رواق با استفاده از مدرن‌ترین تکنیک‌های جهان و با دقت فراوان ظرف مدت هفت سال ساخته شده است.
رواق دارالحجه در قسمت زیرین صحن انقلاب (عتیق) که تاریخی‌ترین صحن حرم مطهر است ایجاد شده و بدین منظور سردرهای ساعت و نقاره‌خانه که قدمتی حدود 400 سال و وزنی بالغ بر 7 هزار تن دارند، تحکیم و مقاوم‌سازی شده است.

در طول مدت ساخت این رواق مجلل سهم انقلاب که روی این رواق قرار دارد همچنان مورد استفاده قرار می‌گرفت. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها