رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قوانین دست و پاگیر صنعتگران حذف می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حذف قوانین دست و پا گیر صنعتگران خبر داد. به گزارش فارس، عزت‌الله اکبری در گفتگو با خبرنگاران، واکنش در قبال مشکلات اقتصادی مردم و تشکیل کمیسیون ویژه را از اقدامات اولیه مجلس هشتم عنوان کرد و افزود: علاوه بر حذف برخی از قوانین برای شفاف و روان‌سازی و رفع موانع، قوانین جدیدی پیشنهاد می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۳۱۵

وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر سازوکارهای پیشنهادی به دولت، کمیسیون صنایع و معادن نیز با تشکیل گروه‌هایی به پالایش قوانین می‌پردازد که در حال حاضر، این موضوع در حال بررسی و اصلاح است و امیدواریم این کار با پیشنهادات و لایحه‌های ارائه شده از سوی دولت زودتر انجام شود.

وی با اعلام این‌ که در مملکت ما مشکل ساختاری وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر سیستم بانکی پاسخگوی نیاز کشور نیست و نمی‌تواند از منابع داخلی و خارجی به هر دلیل استفاده کند.

اکبری در ادامه بحث بیمه، مالیات و گمرک را از جمله مشکلات ساختاری برای صنعتگران و تولیدکنندگان عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر انسجامی که اهداف و نیاز فعلی مملکت را در بخش اقتصادی از نظر ساختاری تامین کند، وجود ندارد.

وی با اعلام این‌ که بخش معدن در کشور ما ضعیف است و فرآوری مواد معدنی نداریم، خاطرنشان کرد: پتانسیل عظیمی در کشور وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن و با توجه به وجود مواد معدنی فراوان و متنوع در کشور، با تولید و فرآوری مواد معدنی و صادرات آنها اشتغال و چرخش عظیم اقتصادی را در کشور ایجاد کرد.

وی با اعلام این‌ که تولیدکننده نمی‌تواند صادرکننده موفقی باشد، بیان کرد: صادرات نیازمند دانش فنی خاص خود است.

اکبری در ادامه از وجود پتانسیل و نیروی کارآمد در آذربایجان غربی برای توسعه بخش صنعت و معدن خبر داد و گفت: عمده مشکل بخش صنعت و معدن این استان نقدینگی است که بر اثر قفل کردن سیستم بانکی به وجود آمده است.

وی بخش دیگر مشکلات را مربوط به ساختار کشور اعلام و تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های مملکت از جمله دولت و مجلس برای رفع همیشگی این مشکل استفاده کنیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن طرح بنگاه‌های کوچک اقتصادی زود بازده در بخش صنعت و معدن اذعان کرد: صنعت و معدن محور اقتصاد کشور است و برای هدایت تورم باید نقدینگی به سمت زیرساخت‌ها، کارهای مولد و تولیدات صنعتی هدایت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها