فرماندار شهرستان ماکو گفت: بر اثر جاری شدن سیل در این شهرستان، 3 نفر جان باختند. صفر آثری‌ با اعلام این خبر به ایسنا، افزود:‌ از ظهر روز پنجشنبه، بر اثر بارش شدید باران و تگرگ، حدود 300 واحد مسکونی در این شهرستان تخریب و حدود 80 نفر زخمی‌شدند.
کد خبر: ۱۹۳۳۱۱
 وی با بیان این که در ساعات اولیه حادثه، عملیات امداد و نجات شروع شد، اظهار کرد: آسیب‌دیدگان در مدارس اسکان داده شدند.

آثری افزود: جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه ستاد آذربایجان غربی و شهرستان ماکو به صورت همزمان در ماکو تشکیل شد و آذوقه یک ماهه خانوارهای آسیب‌دیده نیز آماده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماکو نیز درباره خسارات این حادثه، گفت: در اثر وقوع سیل در ماکو، حدود 200 خودرو در این حادثه خسارت دیدند.

حاجی‌زاده افزود:‌ از 300 منزل مسکونی آسیب‌دیده، حدود 15 منزل به کلی تخریب شدند و حدود 3 نفر از 80 مصدوم نیز به اتاق عمل رفته و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با بیان این که نیروهای امداد و نجات حدود 6 نفر را از سیل نجات دادند، اظهار کرد:‌ مشکل عمده امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده، انسداد مسیر بر اثر تصادف خودروها بود که عملیات امدادرسانی را 2 ساعت به تاخیر انداخت.

حاجی‌زاده ادامه داد:‌ میزان خسارات وارد شده، توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی همچنین از تخریب زمین‌های زراعی حدود 12 روستا خبر داد و گفت:‌ در سومین جلسه‌ ستاد حوادث غیرمترقبه، آمار دقیق در این زمینه مشخص خواهد شد.

حاجی‌زاده در خاتمه تصریح کرد: نشت گاز و قطعی برق در مناطق سیل‌زده، برطرف شده و تمامی ‌شهرستان‌های اطراف با تمام قوا مشغول امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

از سوی دیگر فرماندار ماکو به مهر گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار هوا در این شهرستان احتمال وقوع مجدد حوادث غیرمترقبه از جمله سیل وجود دارد.

آثری افزود: در این راستا جلسات مشترک ستاد حوادث غیرمترقبه استان و شهرستان در حال برگزاری است و تمامی نهاد و دستگاه‌های اجرایی با امکانات مورد نیاز در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون حالت عادی در سطح شهرستان برقرار شده است، اضافه کرد: تردد خودرو و مردم در خیابان‌های اصلی شهر از ظهر امروز امکانپذیر شده و کار بازگشایی معابر فرعی و شستشوی خیابان‌ها و تخلیه و نجات‌دهی خانه‌ها و اماکن تجاری و مسکونی نیز هم‌اکنون با سرعت زیاد در حال انجام است.

وی ادامه داد: مدارس شهر برای اسکان موقت سیل‌زدگان تجهیز شده و بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده در این اماکن اسکان یافته‌اند و برای اسکان کسانی که خانه‌هایشان در معرض سقوط سنگ قرار دارند ظرفیت‌های لازم ایجاد شده است.

آثری از توزیع مواد غذایی و اقلام مورد نیاز برای 60 خانوار آسیب‌دیده خبر داد و گفت: مدیریت شهرستان با تسلط کامل بخوبی توانسته است کار امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و انتقال خانوارهای در معرض خطر را انجام دهد و تاکنون مشکل خاصی در شهرستان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ستاد حوادث غیرمترقبه استان در حال بررسی خسارات این حادثه هستند که پیش‌بینی می‌شود دهها میلیارد ریال به مزارع، واحدهای مسکونی و تجاری این شهرستان خسارت وارده شده باشد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امروز وضعیت شهر کاملا به وضع عادی بازگردد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها