مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران :

آیین معنوی اعتکاف در بیش از 350مسجد تهران آغاز شد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت : آیین معنوی اعتکاف همزمان با آغاز ایام البیض با حضور 80 هزار نفر در بیش از 350 مسجد استان تهران آغاز شد . حجت الاسلام والمسلمین " نصیر نیک نژاد " روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد : بیش از 80 هزار نفر از خواهران و برادران مومن از سحرگاه 13 رجب در مساجد تهران معتکف شده اند.
کد خبر: ۱۸۸۵۳۲
وی افزود : بیشتر شرکت کنندگان در این آیین معنوی و عرفانی را جوانان تشکیل می دهندو این امر نشانگر پایبندی نسل جوان به ارزش ها و آرمان های اصیل اسلامی و سنت نبوی و علوی است.

به گفته مدیرکل سازمان تبیلغات اسلامی استان تهران هدف از برگزاری این مراسم،احیا و اشاعه سنت پیامبر و ائمه اطهار، گسترش معنویت در جامعه و ارج نهادن به جایگاه فرهنگ اسلامی است.

وی افزود : اهمیت این سنت پسندیده از آنجا معلوم می شود که پیامبر مکرم اسلام در مورد آن فرموده اند: "اعتکاف از روی ایمان و اخلاص ، باعث آمرزش گناهان گذشته است."

نیک نژاد یاداور شد : با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام که جامعه و به ویژه جوانان را تهدید می کند ، حضور در آیین "اعتکاف" می تواند پشتوانه ایمانی خوبی برای جامعه و جوانان باشد.

وی افزود: اعتکاف که از صدر اسلام به یادگار مانده شامل مجموعه ای از عبادات پرفضیلت مانند نماز، روزه، تلاوت قرآن و حضور در مسجد است. این عبادات که به صورت جمعی انجام می شود ، بر ذهن و روح شرکت کنندگان و بخصوص جوانان تاثیر مثبت و سازنده دارد و آنان را در مقابل انحرافات بیمه کند.

به گفته نیک نژاد سنت اعتکاف با "حج" از نظر پرهیز از بسیاری از امور و یکسان شدن افراد تشابه هایی دارد و هدف از برپایی این آیین معنوی و روحانی ، بسط و گسترش امور دینی ، معنوی و احیای سنت های پسندیده مذهبی است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها