حسینعلی ضیایی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت معوقه‌های افزایش 5/17 درصدی حقوق بازنشستگان در شهریور امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۸۸۰۹۴

به گزارش فارس، ضیایی ، امروز دوشنبه در نشست خبری که در محل سالن کنفرانس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت: دولت افزایش 5/17 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای سال 87 را تصویب کرده است که معوقه‌های این افراد از ابتدای فروردین محاسبه شده و با حقوق شهریور پرداخت می‌شود. 

با این شرایط حداقل مستمری بازنشستگان 235 هزار تومان می‌شود که با احتساب مزایا حدود 300 هزار تومان می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر میانگین پرداخت حق بیمه در سازمان تأمین اجتماعی 16 سال و میانگین دریافت مستمری 32 سال است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از چالش‌های تأمین اجتماعی در حال حاضر این است که افراد با حداقل حقوق بیمه می‌شوند و بر اساس آن حق بیمه پرداخت می‌کنند در حالی که حقوق دریافتی آنها بیشتر از میزان اعلامی به سازمان تأمین اجتماعی است که این موضوع باعث می‌شود بیمه شدگان در زمان دریافت مستمری بازنشستگی از حداقل میزان مستمری برخوردار شوند.

ضیایی از افزایش یک میلیون نفر بیمه پرداز تأمین اجتماعی در ماه‌های نخست سال 87 در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد افرادی که به سازمان تأمین اجتماعی حق بیمه پرداخت می کنند 6 میلیون و 500 هزار نفر است که تا پایان برنامه چهارم به 10میلیون نفر باید افزایش یابد.

وی از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی را چنین عنوان کرد که افراد تنها با داشتن یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه می توانند خود را بیمه کنند و برای این کار تنها نیاز دارند به هر شعبه قابل دسترسی از تأمین اجتماعی مراجعه و نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود داد: افرادی که می‌خواهند بیمه مشاغل آزاد شوند، دیگر نیاز به ارائه مدرک اشتغال ندارند و تنها به خوداظهاری این افراد اعتماد می‌شود و آنها می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ضیایی از راه اندازی 53 کارگزاری تأمین اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: تعداد این کارگزاری‌ها در سال جاری به 500 عدد خواهیم رساند.

وی از کمک‌های خوب دولت در توسعه بیمه یاد کرد و گفت: دولت برای عموم مردم 3 درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کند و برای اقشار خاص مثل رانندگان، خادمان مساجد، باربران و... میزان پرداختی حق بیمه از سوی دولت به نسبت عموم مردم افزایش بیشتری دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته قانون بیمه کارگران ساختمانی اجرایی نشد و عده‌ای با مانع تراشی باعث شدند این قشر زحمت کش جامعه در روند تحت پوشش بیمه قرار گرفتن با کندی مواجه شوند در حالی که این قشر از گروه‌های شغلی در معرض خطر هستند و باید حتماً تحت پوش بیمه قرار گیرند. نمی‌دانم چرا عده‌ای عوام فریبی کردند و نگذاشتند این بیمه برای این قشر از جامعه برقرار شود.

ضیایی گفت: تا 2 ماه دیگر تمام شعبات سازمان تأمین اجتماعی به همدیگر لینک می‌‌شوند و دیگر لازم نیست بیمه شدگان تنها به شعبه‌ای خاص برای انجام عملیات بیمه‌ای خود مراجعه کنند.

وی از تصویب قانون پرداخت مستمری به فرزندان زنان متوفی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فرزندان می‌توانند از مستمری پدر و مادر فوت شده خود برخوردار شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تصویب لایحه بخشودگی جرایم کارفرمایان نیز یاد کرد و گفت: رقم کل این جریمه‌ها یک هزار و 600میلیارد تومان است.

ضیایی درباره بازنشستگی جانبازان نیز گفت: سازمان تأمین اجتماعی با ایجاد تسهیلاتی برای جانبازان آنها را با 20سال سابقه بازنشسته می‌کند.

وی درباره اعمال قانون بازنشستگی پیش از موعد نیز گفت: کارکنان دولتی که صندوق بیمه‌ای آنها تأمین اجتماعی است نیز می‌توانند از قانون بازنشستگی پیش از موعد که برای کارکنان دولت بوده است استفاده کنند.
وی افزود: در این زمینه این افراد می‌توانند درخواست خود را به سازمانی که در آن مشغول کار هستند ارائه کرده و در صورتی که آن سازمان تقبل کند که 5 سال باقیمانده از دوران فعالیت کارمند را پرداخت کنند درخواست خود را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه کنند.

دفترچه‌های بیمه درمان از سال آینده جمع می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از جایگزینی کارت هوشمند سلامت به جای دفترچه بیمه درمان از سال آینده در کل کشور خبر داد و گفت: اهداف صدور این کارت، تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای بیمه شدگان، تسریع در پرداخت‌ها به مراکز طرف قراردادها، تسهیل و تسریع امور کنترلی و نظارتی در سطوح مختلف، شناسایی نیازمندی‌های درمانی به صورت منطقه ای و کمک در برنامه‌ریزی‌های کلان درازمدت، دسترسی به انواع اطلاعات، کاهش هزینه های غیرواقعی و عدم نیاز به صدور یا تمدید دفترچه درمان است.

ضیایی از توزیع سهام عدالت به زودی در بین بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با کمک دولت سهام عدالت به تمام بازنشستگان اختصاص یافته است که این دسته از افراد درتأمین اجتماعی ثبت نام‌های خود را انجام دادند و فهرست اسامی آنها برای دریافت سهام اعلام شده است.

وی درباره افرادی که هنوز موفق به ثبت نام نشده‌اند نیز گفت: به زودی برای آنها نیز نوبت اعلام می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی 30 میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد که تعداد بیمه شدگان اصلی آن 8 میلیون و 500 هزار نفر است.

ادغام سازمان تأمین اجتماعی در هر سازمانی جفاست

ضیایی درباره ادغام سازمان تأمین اجتماعی در وزارتخانه‌های دیگر گفت: سازمان تأمین اجتماعی مقررات خاص خود را دارد و نمی‌تواند اقدام شود. این سازمان یک سازمان صنفی نیست و متعلق به بیمه‌شدگان است.
وی ادامه داد: ادغام سازمان تأمین اجتماعی در سازمان و وزارتخانه دیگری در واقع جفا به بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: بنده نمی‌دانم یک عده دنبال چه چیزی در اقدام این سازمان با دیگر سازمانها هستند. این پول بی حساب و کتاب نیست . نه دولت، نه شخص رئیس جمهور و نه عقل و منطق می‌پذیرد که این اتفاق بیفتد. تنها عده‌ای برای خودنمایی چنین طرح‌هایی را می‌دهند.

ضیایی درباره پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: دولت در سال گذشته 1250 میلیارد تومان از بدهی‌های خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد و در حال حاضر میزان بدهی دولت به این سازمان 5هزار و 800 میلیارد تومان است.

دولت هرچه دیرتر بدهی های خود را پداخت کند معادل سود اوراق مشارکت به مبلغ آن اضافه می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ‌این بدهی‌های دولت را متعلق به سهم 3 درصدی از بیمه افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد.

ضیایی درباره فروش بانک رفاه نیز گفت: هر کسی چنین چیزی را گفته بی ربط گفته است. بانک رفاه برای تأمین اجتماعی است و متعلق به تمام کارگران تحت پوشش این سازمان است.

وی در پایان از انتشار روزنامه خورشید در نیمه شعبان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها