رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جمع خبرنگاران اعلام کرد

پرهیز سیستم قضایی کشور از جنجال‌سازی در بحث مفاسد اقتصادی

اگرچه دستگاه قضایی کشور برای تغییر عنوان‌های مجرمانه و کاهش این عناوین در قالب لوایح در تلاش است، اما در کنار این اقدامات رسانه‌ها نیز باید مردم را نسبت به‌ بهداشت قضایی برای جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم آگاه کنند.
کد خبر: ۱۸۴۲۶۵

دکتر غلامرضا انصاری رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران استان گفت: حرکت به سمت بهداشت قضایی و تقویت نگرش پیشگیرانه از برنامه‌های جدید قوه قضاییه است. او با تاکید بر این‌که زندان یکی از واقعیات جامعه است که نمی‌توان آن را انکار کرد، اظهار کرد: زندان‌ها نباید تنها محلی برای نگهداری مجرمان و خلافکاران باشند، بلکه باید نوع عملکرد آنها به سمتی پیش رود که زندان برای مجرمان حکم محلی سازنده و تربیتی را بیابد و در کنار آن نیز حبس‌زدایی در راستای مجازات‌های جایگزین پیش رود.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته برای 2 هزار و 400 پرونده مفاسد اقتصادی در کشور رای صادر شده است، تاکید کرد: اعتقاد سیستم قضایی کشور، پرهیز از هرگونه جنجال‌سازی در بحث مفاسد اقتصادی است و عدم معرفی مفسدان اقتصادی به معنای آن نیست که دستگاه قضایی ایران نسبت به چنین مسائلی بی‌تفاوت است و اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهد.

او با بیان این که بیشتر پرونده‌های مفاسد اقتصادی در اصفهان مرتبط به اختلاس، برداشت‌های غیرقانونی و ارتشاء است، تصریح کرد: مجازات‌هایی که تعیین می‌شود، باید توانایی اثرگذاری بر فرد خلافکار و مجرم را داشته باشد و حقیقتا او را از خلاف و جرم خود پشیمان کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها