معاون فنی معدن فیروزه نیشابور گفت: امسال بیش از 40 تن سنگ فیروزه از معادن نیشابور استخراج می شود که این رقم نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. آریوبرزن مافى در گفتگو با مهر در نیشابور با بیان اینکه 20 درصد نیز به تعداد کارگران این معدن افزوده شده است، بیان داشت: سال قبل معدن فیروزه نیشابور به عنوان معدن نمونه استان خراسان رضوى در بخش معادن زیرزمینى انتخاب شد.
کد خبر: ۱۸۲۳۳۳

معاون فنى معدن فیروزه نیشابور افزود: در سال گذشته 40 تن سنگ خام همراه با ناخالصى در معدن تولید شد که این رقم در سال جارى تا مرز 50 تن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه روش استخراج، بستگى به نوع مواد معدنى دارد، اظهار داشت: در استخراج به طور معمول از روش اتاق پایه استفاده می شود.

مافى خاطرنشان کرد: علاوه بر ویژگى‌هاى یاد شده، این معدن تنها معدن زیرزمینى کشور است که در آن فیروزه در افق منفى 80 مترى زیر سطح آب زیرزمینى استخراج مى‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد پنج تونل در معدن فعال است، ادامه داد: در این معدن تونلى را فعال کرده ‌ایم که حدود 25 سال متروک بود.

مافی عنوان کرد: در این معدن انواع فیروزه از درجه یک تا درجه سه تولید مى‌شود که پس از تقسیم ‌بندى کیفیت رنگ، همچنین تعیین درصد خالصى و ناخالصى روانه بازار مى‌شود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها