مشاور حقوقی کانون شوراهای اسلامی کار تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین :

خط فقر خانوار یک میلیون و 800 هزار تومان است

"عبدالرضا مصری" وزیر رفاه و تامین اجتماعی امروز یکشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر سرانجام اعلام خط فقر لبخندی زد و گفت: "یکبار به من بگویید اعلام خط فقر به چه دردی می‌خورد. "
کد خبر: ۱۷۱۰۶۳
به گزارش ایسنا،  مصری که در حاشیه حضور در شبکه رادیویی تهران، در جمع خبرنگاران سخن می گفت،  ادامه داد: "باور کنید خیلی بررسی کردم تا ببینم اعلام رقم خط فقر به چه درد مردم می‌خورد؛ اگرچه دانستن این آمار برای دست اندرکاران مهم است. "

مصری در برابر این گفته که اعلام خط فقر توسط وزارت رفاه، وظایف این وزارتخانه در قبال جامعه هدف را معین می‌کند، یادآورشد: ما وظایف خودمان را انجام می دهیم و به مراکزی که باید برنامه‌ریزیهای لازم را انجام دهند ، آمار را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این که مگر قانون وزارت رفاه را مکلف به اعلام خط فقر نکرده است؟ گفت: قانون هزاران موضوع را اعلام کرده، ‌اما به من اعلام نکرده که خط فقر را به مردم اعلام کنم! من خط فقر را به دست اندرکاران می‌دهم. شما هم فرض کنید خط فقر شدید اگر در دنیا دو دلار باشد، خوشخبتانه ما تحت پوششی نداریم که کمتر از دو دلار مستمری دریافت کنند.

مصری در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید: در اردیبهشت ماه سال جاری، رقم خط فقر شدید باید اعلام شود، اظهار داشت: خط فقر شدید یک دلار است.

نحوه محاسبه خط فقر یک دلاری بر اساس تورم و محاسبه صندوق بین‌المللی پول نیز سؤال خبرنگار ایسنا بود که وزیر رفاه در پاسخ به آن گفت: یک دلار، یک دلار است.

مصری در حالی این پاسخ را داد که به گفته کارشناسان، محاسبه خط فقر شدید (یک دلاری) که توسط صندوق بین‌المللی پول و تورم کشورها محاسبه می‌شود، متفاوت از دلار معامله شده در بازار است.

وزیر رفاه در برابر این توضیحات گفت:"  شما بفرمایید دو دلار! مگر چقدر می‌شود؟ مهم فقر شدید هر کشور است؛ یعنی افرادی که توانایی تامین حداقل خوراک خود را نداشته باشند."

وی افزود: اگر فرض کنیم تورم 100 درصد افزایش پیدا کند، خط فقر یک دلاری، دو دلار می‌شود.

وزیر رفاه همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به ابلاغ قانون بیمه کارگران ساختمانی از سوی رییس‌جمهور که بر اساس آن کارگران شاغل در کارهای ساختمانی، نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه می‌شوند، برنامه شما چیست؟ ، گفت: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، بیمه کارگران ساختمانی برای سال جاری مسکوت مانده و از چرایی آن اطلاعی ندارم.

مصری در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد تحول بزرگ اقتصادی سال جاری دولت گفت که تحولات اقتصادی در راستای کاهش فاصله حداقل و حداکثر درآمدهاست، چون دولت اعتقاد دارد فاصله‌های درآمدی باید کاهش یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها