گروه سلامت: یک جراح و متخصص بیماری‌های چشم، قرمزی و خارش‌های شدید چشم را از شایع‌ترین مشکلات و حساسیت‌های چشمی دانست که به علت مواجه شدن با آفتاب شدید بروز می‌کند. دکتر مهدی مدرس‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما افزود: خارش و قرمزی چشم می‌تواند عوارضی همچون ایجاد ناخنک در چشم، آب مروارید و ایجاد اختلال در شبکیه را به دنبال داشته باشد. وی اظهار کرد: افرادی که در فصل گرما با آلرژی‌های چشمی مواجه می‌شوند به منظور اقدامات درمانی مناسب بهتر است به پزشک مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۷۰۸۳۲

این متخصص چشم پزشکی، استفاده از عینک‌های آفتابی و کمتر در معرض نور شدید آفتاب قرار گرفتن را در کاهش دادن آلرژی و حساسیت‌های چشمی موثر دانست.

مدرس‌زاده تصریح کرد: کسانی که در محیط‌های خاص بسر می‌برند شامل آنهایی که زیاد کنار دریا و یا رانندگانی که به مدت طولانی در جاده هستند و همچنین کسانی که به ارتفاعات می‌روند و بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند حتما باید از عینک‌های مخصوص استفاده کنند.به گفته وی با توجه به فصل گرما و استفاده از استخرهای عمومی، استفاده از عینک مخصوص شنا برای جلوگیری از حساسیت‌های چشمی ضروری است. این متخصص چشم پزشکی، خشکی چشم را از شایع‌ترین عوارض چشمی در فصل گرما ذکر کرد که به‌خصوص در خانم‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. مدرس‌زاده افزود: یکی از راههای درمان این مشکل استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی است که باعث مرطوب نگه داشتن سطح چشم می‌شود.

وی یادآور شد: اشک‌های مصنوعی که در بطری‌های چند بار مصرف قرار دارند به لحاظ این ‌که دارای ماده نگهدارنده هستند ممکن است چشم نسبت به این ماده نگهدارنده حساس باشد و در چشم ایجاد آلرژی و حساسیت کند.

وی توصیه کرد از اشک‌های مصنوعی یک بار مصرف که در بسته‌بندی‌های خاصی قرار دارند و حاوی ماده نگهدارنده نیستند استفاده شود. ماده نگهدارنده موجود در قطره‌های اشک مصنوعی چشم را تحریک و باعث ایجاد سوزش و خارش‌هایی در چشم می‌شود بنابراین قطره‌های اشک مصنوعی که فاقد مواد نگهدارنده و یا این‌ که حاوی مقدار کمتری از این مواد باشند برای چشم مناسب‌تر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها