فرماندار شهرستان خاش با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالای این شهرستان در بخش صنعت و معدن، گفت: احداث دانشکده‌ صنعت و معدن یکی از خواسته‌های مهم مردم و مسوولان شهرستان بود که این امر به همت دولت نهم و تلاش‌های مسوولان منطقه محقق شد و از ابتدای امسال، کار احداث آن شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۶۶۵۱۸

حمدل بامری در گفتگو با ایسنا ، افزود: با اجرایی شدن این پروژه، علاوه بر فراهم شدن زمینه‌ تحصیل فرزندان این منطقه، بخش صنعت و معدن شهرستان نیز فعال شده و زمینه‌ رشد و شکوفایی آن فراهم می‌شود.

وی از کارخانه سیمان به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعتی فعال در استان یاد کرد و اظهار داشت: شهرستان خاش با داشتن معادن مختلف از جمله سنگ آهک، مرمریت، منگنز، پزولان و کرومیت، ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر مهم صنعتی را دارد.

او گفت: به دلیل نبود سرمایه‌گذاری، بسیاری از معادن شهرستان خاش دست نخورده باقی مانده‌اند و تنها بخش اندکی از این نعمت خدادادی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: نبود صنایع مادر و تخصصی از مهم‌ترین معضلات برای ایجاد اشتغال در سطح منطقه است که با راه‌اندازی کارخانه‌های صنعتی و ایجاد دانشکده‌های صنعت و معدن، می‌توان از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها