رییس سازمان بازرگانی استان همدان وجود شکاف بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان در همدان را از مشکلات پیش‌روی این صنعت در استان برشمرد.
کد خبر: ۱۶۶۲۸۲

فیصل مرداسی در گفتگو با ایسنا افزود: تولیدکنندگان تنها به دنبال کسب معاش بوده و صادرکنندگان نیز به دنبال سود بیشتر هستند که این طرز تفکر فاصله بین تولید و صادرات را بیشتر کرده و به ضرر صنعت فرش است.

وی خاطرنشان کرد: فرش همدان از مشکلات گریبانگیر صنعت فرش کشور رنج می‌برد و هنوز نتوانسته خود را با نیازهای روز بازار جهانی تطبیق دهد و این امر همدان را که از قطب‌های مهم تولید و صادرات فرش کشور بوده با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است.

مرداسی برگزاری جشنواره استانی فرش را از راهکارهای بررسی این مشکلات دانست و افزود: این جشنواره با هدف تبیین جایگاه فرش همدان و تجلیل از پیشکسوتان عرصه تولید وصادرات برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره 2 روزه که 25 و 26 فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود در همایش نقد و بررسی به مشکلات فرش پرداخته و برای آن راهکار اندیشیده می‌شود.

رییس سازمان بازرگانی استان همچنین شرکت در نمایشگاههای بین‌المللی فرش به صورت یارانه‌ای را از دیگر راهکارهای حل مشکلات صنعت فرش دانست و تصریح کرد:شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی بصورت رایگان و یارانه‌ای حداقل سالی 4 بار برای آشنایی تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش با بازار جهانی الزامی است.

مرداسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش وضعیت سیمان را عادی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ساخت و سازها، سیمان در استان همدان نسبت به کشور و ضعیت مطلوبی دارد و نگران کننده نیست. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها