مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: پارسال 190 هزار و 161 تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید شد.
کد خبر: ۱۶۵۷۱۸

 سیدرضا غیبی، روز پنجشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: این میزان محصول از سطح  14هزار و  168 هکتار باغات بارور این شهرستان برداشت شده است.

وی گفت: از محصولات تولیدی این شهرستان 131 هزار و  354 تن میوه‌های دانه دار شامل سیب، به و گلابی و  13 هزار و  100 تن میوه‌های هسته دار از جمله آلبالو، آلوچه، هلو ، گیلاس ، آلو ، شفتالو و زردآلو است.

وی افزود: پارسال 38 هزار و 978 تن میوه‌های دانه‌ریز شامل انگور ، توت درختی و توت فرتگی و شش هزار و  639تن میوه‌های خشک شامل بادام ، گردو ، فندق و سنجد در این شهرستان تولید شد.

وی گفت: تولید  83 تن میوه‌های سردسیری از جمله زالزالک و زرشک و هفت تن گل سرخ محمدی از گلستان‌های مراغه از دیگر تولیدات باغی این شهرستان در سال گذشته است.

غیبی، افزود: از کل باغات بارور این شهرستان شش هزار و 579 هکتار باغ به میوه‌های دانه‌دار ، یک هزار و 834هکتار به میوه‌های هسته‌دار ، دو هزار و 981 هکتار به میوه‌های دانه‌ریز و دو هزار و 762 هکتار به میوه‌های خشک و سردسیری اختصاص دارد.

به گفته‌ی وی، پنج هزار و 325 هکتار از اراضی باغی این شهرستان نیز زیر کشت نهال درختان میوه قرار دارد.

براساس برآورد کارشناسان کشاورزی 100 هزار هکتار از اراضی منطقه قابل زرع بوده و بخشی از آن همه ساله به کشت انواع محصولات زراعی و باغی اختصاص می‌یابد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها