مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری یزد، از رفع مشکل گاز استان یزد خبر داد. مهدی تقوائی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعتراض چندین باره مسوولان استان به تعرفه گاز مصرفی در استان، اظهار داشت: از این پس یزد در منطقه سرد 3 قرار خواهد گرفت و تعرفه گاز آن بر اساس مناطق سردسیری 3 محاسبه خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۳۹۷۰

وی تاکید کرد: پیش‌ از این یزد در کنار استان‌های گلستان و مازندران و در زمره مناطق معتدل قرار داشت.

 محمدرضا فلاح‌زاده، استاندرا یزد، روز گذشته برای پیگیری تعرفه گاز مصرفی استان، به تهران سفر کرده بود.

فلاح‌زاده در نشستی که روز گذشته با خبرنگاران داشت، گفت: دسته‌بندی استان‌ها بر اساس اطلاعات جغرافیایی در سال 83 بوده و به دلیل اینکه در سال 83 استان یزد در فصل زمستان سرمای زیادی نداشته، لذا جزو استان‌های معتدل دسته‌بندی شده و تعرفه گاز آن نیز بر همین منوال تعریف شده بود.

وی به تهیه گزارش جغرافیایی و آب‌ و هوایی 10 ساله اخیر استان یزد و ارائه آن به وزارت کشور اشاره کرد و گفت: معاون اول رییس جمهور، این امر را پذیرفته است و احتمال دارد از سال آینده برای هر استان تعرفه مشخصی اعلام شود و این تعرفه فعلی قطعا در سال آینده اصلاح خواهد شد.

همچنین پیش از این، در چندین نوبت حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدوقی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به تعرفه گاز یزد در نشست‌های مختلف اعتراض کرده بود، که آخرین آن در خطبه‌های نماز جمعه دو هفته پیش بود.

وی در آخرین واکنش خود، گفت: به جهت قرار گرفتن استان جزو مناطق معتدل، مردم استان باید قبض‌های سنگین گاز را پرداخت کنند. برای چندمین بار در این زمینه اعتراض کردم که هیچکس از دولت هنوز پاسخ نداده است.

وی تاکید کرد: عدالت رعایت نمی‌شود و مردم مجبورند قبض‌های سنگین گاز را پرداخت کنند ولی کسی پاسخی نداده است.

حجت‌الاسلام صدوقی ضمن امیدواری در خصوص دریافت پاسخ علت افزایش نرخ گاز استان، اظهار داشت: مردم یزد انقلابی‌ هستند و از رهبر و رییس‌جمهور خود دفاع می‌کنند اما وزیر بازرگانی باید مسائلی را مطرح کند و از وزیر نفت و هیات دولت نیز می‌خواهیم که عدالت را رعایت کنند. چرا که استان یزد که در مرکز کشور واقع است، چطور جزو مناطق معتدلی مانند گلستان محسوب شده و نرخ گاز زیادی را باید پرداخت کند.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها