مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر مازندران طی روزهای آینده کلنگ زنی می شود. به گزارش فارس از ساری، فردین خنجری امروز در جمع خبرنگاران گفت: 20 میلیارد ریال برای این پایگاه در نظر گرفته شده است که از اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۳۹۱۰

 وی محل احداث این پایگاه را خزرآباد ساری اعلام کرد و افزود: چهار بالگرد، یک آشیانه، انبار امدادی و سوئیت برای استقرار خلبان برای احداث این پایگاه در نظر گرفته شده است.

خنجری با اشاره به اینکه پست های امداد نوروزی جمعیت هلال احمر مازندران با دو ماموریت راهنمایی مسافران نوروزی و امداد آنها در نظر گرفته شده است افزود: 60 هزار بروشور از سوی سازمان های مختلف تهیه و در اختیار جمعیت هلال احمر در خصوص معرفی جاذبه های گردشگری، اماکن زیارتی و پست های امدادی و اورژانس به استان مازندران در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه 220نفر در مجموع با پست های امداد نوروزی هلال احمر همکاری می کنند افزود: روزانه صد نفر از نیروهای جمعیت داوطلب هلال احمر استان با استقرار در پایگاه ها به ارائه خدمات می پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از همکاری 22 پزشک، 90 امدادگر، 65 نیروی کاری در پست های امداد نورزی خبر داد و بیان کرد: 30 آمبولانس و دو خودروی امداد و نجات نیز در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی اعتبار اختصاص یافته به اجرای این طرح را 400 میلیون ریال اعلام و اظهار داشت: در سال گذشته 164 هزار و 587 نفر به این پایگاه ها مراجعه و از خدمات پست های امداد نوروزی هلال احمر بهره مند شدند.

خنجری زمان شروع اجرای این طرح را 28 اسفندماه جاری عنوان و تصریح کرد: پست های امداد نورزوی هلال احمر تا 16 فروردین 86 مستقر خواهند بود.

خنجری اعتبار اختصاص به جمعیت هلال احمر در سال جاری را 34 میلیارد و 315 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: اعتبارات درآمدی جمعیت هلال احمر نیز 9 میلیارد و 570 میلیون ریال بوده است.

در حاشیه مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، مانور توان سنجی امداد نورزوی در مرکز جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این باره گفت: این مانور یکروزه به منظور بررسی قابلیت های پایگاه های امداد نوروزی، برطرف کردن نواقص اجرایی کلاس نقشه خوانی برای مسافران نوروزی برگزار شده است.

امیر سعید حسینی در پایان تصریح کرد: برنامه های امداد و نجات در مواقع بروز حوادث احتمالی، ارائه اطلاعات در مورد مناطق گردشگری، خودپردازها، تعمیرگاه ها و پلیس از دیگر خدمات جانبی کمپ های امداد نوروزی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها