معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

تخم‌مرغ بدون هیچ محدودیتی عرضه می‌شود

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نیاز استان بر حسب مصرف سرانه 18 کیلوگرم، 77 هزار تن مرغ است؛ در حالی که تولید ما 46 هزار تن است که در نتیجه آن با کمبود 30 هزار تنی در عرضه مرغ مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۶۳۹۰۹

عبدالله کاشانی در گفت وگو با ایسنا، یکی از دلایل کمبود عرضه مرغ را همکاری نکردن بانک‌ها در دادن تسهیلات به افراد متقاضی تاسیس مرغداری دانست و توضیح داد: امور دام در سال جاری، 286 مجوز تاسیس مرغداری صادر کرده است اما فقط 12 مرغداری موفق به اخذ تسهیلات بانکی شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی افزود: بانکها تسهیلات مورد نظر را در اختیار دارند، اما به دلیل این که تولید زیر60 هزار قطعه را فاقد توجیه اقتصادی می‌دانند از پرداخت آن اجتناب می‌کنند.

کاشانی خاطرنشان کرد: تولید 60 هزار قطعه از عهده افرادی که تازه وارد این عرصه می‌شوند خارج است و تنها کسانی می‌توانند چنین تولیدی را داشته باشند که سالها در این بخش کار کرده باشند، بنابراین باید چنین افرادی مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانیم نیازهای مصرفی استان را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: امور دام به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز، مرغ منجمد را با قیمت هزار و 500 تومان به مراکز عرضه مواد پروتئینی و تعاونی‌ها می‌فروشد که در نتیجه آن مراکز، مواد پروتئینی را با قیمت هزار و 650 تومان به فروش خواهند رساند.

کاشانی عنوان کرد: در شهرستانهای دزفول، بهبهان، رامهرمز و اهواز، اقدام به توزیع مرغ گرم (آماده طبخ) با قیمت هزار و 950 تومان خواهد شد که در حال حاضر در برخی نقاط شهر اهواز، بهبهان و دزفول توزیع مرغ گرم آغاز شده است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عرضه تخم‌مرغ را بدون هیچ گونه محدودیت دانست و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها و مراکز عرضه که متقاضی توزیع تخم مرغ هستند می‌توانند از طریق امور دام، هر کیلو تخم مرغ را با قیمت 980 تومان خریداری کنند و با قیمت هر کیلو یک هزار و 200 تومان به فروش برسانند.

کاشانی یادآور شد: انتظار می‌رود در این مرحله اصناف نیز در توزیع مایحتاج مردم با امور دام همکاری کنند.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها