رییس سازمان بازرگانی استان همدان اظهار کرد: اگر اقتصاد کشور با کشورهای قطب اقتصادی جهان، گره بخورد به طور یقین امنیت سیاسی و اقتصادی کشور نیز ارتقا می‌یابد و با تدابیری از قبیل کنترل و نظارت بر صادرات و واردات و افزایش تولیدات داخلی کشور و افزایش کیفیت تولیدات می‌توانیم به ابعاد وسیع‌تری از تولید و صادرات دست یابیم.
کد خبر: ۱۶۳۶۳۳

به گزارش ایسنا، فیصل مرداسی در سمینار تخصصی پوست و چرم ارتقا سهم صنعت چرم استان در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاری‌ها را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و از افزایش سهم صنعت چرم استان در صادرات غیرنفتی خبر داد و افزود: اتکا به نفت باید روزی به پایان برسد و درسی برای تولید و صادرات باشد؛ زیرا ما نباید به افزایش قیمت نفت دلخوش باشیم.

اواضافه کرد: با افزایش در تولید و صادرات غیرنفتی می‌توانیم اقتصاد کشور را در سطح جهانی به مرحله‌ای مطلوب برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه صادرات چرم نیز می‌تواند در توسعه، تولید، اشتغال و افزایش ضریب امنیت اقتصادی کشور موثر باشد.

او در پایان افزود: سازمان بازرگانی استان در تلاش است با حمایت از تولیدات چرمی ودامی، استان همدان را در زمره استان‌های صاحب نام و صادرکنندگان ممتاز کشور قرار دهد.

در ادامه این همایش احمد فضلعلی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز پیشرفت صنعت چرم استان را نسبت به ‌75 سال گذشته ساکن و بی‌تحرک خواند و با اشاره به احداث نخستین کارخانه چرم کشور در سال ‌1312 در استان همدان افزود: با توجه به این که استان همدان از استان‌هایی است که در سالهای گذشته در صنعت چرم وارد شده است، اما هیچ حرکت، پیشرفت و ارتقائی در این صنعت کسب نکرده است و کما کان تولیدکنندگان چرم و پوست استان همدان از شیوه‌های سنتی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این که نیروهای متخصص و کارآمد نیز روز به روز کمتر می‌شود گفت: ‌50 درصد از‌300 واحد تولیدی چرم و پوست کشور در حال تعطیلی است و یا نیمه تعطیل هستند و واحدهای فعال نیز به کندی در حال پیشروی هستند.

او همچنین کشور ایران را ازجمله ‌10 کشور مهم در بازار چرم خام بر شمرد و ادامه داد: متاسفانه کشور سهم اندکی از بازار جهانی را در اختیار دارد؛ این در حالیست که ‌6/4 میلیون واحد دامی سبک و سنگین در کشور وجود دارد.

فضلعلی اضافه کرد: همدان در رتبه ‌11 کشور در بخش صنعت چرم قرار دارد و ادعا داریم که می‌توانیم تا جایگاه پنجم ارتقاء رتبه داشته باشیم و این امکانپذیر نیست، مگر با رویکرد یک جهش در این صنعت و رسیدن به جایگاه اصلی استان که در گذشته نیز در اختیار داشته است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها