مدیرکل منابع طبیعی مازندران -نوشهر گفت: در سال جاری حدود 5/2 کیلومتر جاده جنگلی توسط این اداره کل اجرا و احداث شده است. بهزاد انگورج در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: جاده‌های جنگلی شاهرگ حیاتی مدیریت علمی و فنی بر جنگل است و این نوع مدیریت بر انواع دیگر مدیریت رجحان دارد.
کد خبر: ۱۶۳۵۱۹

وی با اشاره به این که در غرب مازندران بیش از یکهزار و 500 کیلومتر جاده جنگلی احداث شده است گفت: برای دسترسی به منابع جنگلی جهت انجام عملیات متفاوت احیایی ، حفاظت، توسعه جنگل و غنی سازی این اداره کل اقدامات مفیدی را انجام داده است.

انگورج تصریح کرد: سابقه اجرای جاده‌سازی به سال‌های بعد از 1339 یعنی زمان شروع تهیه و اجرای طرح‌های جنگل داری برمی‌گردد.

وی با بیان این که یکی از کارکردهای بسیار خوب جاده جنگلی ، کاهش خسارت حریق است افزود: برای کاهش خسارت در جنگل و تسریع عملیات اطفای حریق به ابزارهای پشرفته تری مانند چرخ بال نیاز داریم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران- نوشهر به اختصاص دادن حدود یک مییلیون اصله انواع نهال‌های مورد نیاز مردم برای کاشت در باغات جهت توسعه و ترویج فرهنگ کاشت نهال از حیث مادی خبر داد و گفت: در صورتی که سطح کاشت مورد نظر مردم وسعت مناسبی داشته باشد از لحاظ خدمات مشاوره‌ای می‌توانیم با اعزام کارشناس در انتخاب گونه و پرورش نهال مورد کاشت کمک کنیم.

وی با اشاره به این که هر مصنوع و ماشین آلات بشری در ورودی و خروجی روند تولید خود دارای فیلتری هستند و هر یک از این فیلترهای ساخت بشر قادرند تنها یک قابلیت از خود نشان دهند افزود: خداوند متعال با خلق درخت این قابلیت را در وجود این موهبت قرار داد تا درخت یک فیلتر همه کاره باشد.
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها