معاون عمرانی شهرداری اصفهان گفت: در برنامه‌ دو سال آینده شهرداری اصفهان، احداث 12 تقاطع غیرهمسطح در رینگ دوم ترافیک شهر اصفهان پیش‌بینی شده است که از بحث‌های مهم توسعه عمرانی این طرح ارتباط بین رینگ دوم و سوم ترافیکی است.
کد خبر: ۱۶۳۴۳۳

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا قاری‌قرآن در مراسم بهره‌برداری از مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید شاهمرادی که با حضور وزیر کشور انجام شد، با اشاره به این که احداث این پل‌ها در کاهش ترافیک شهر اصفهان بسیار موثر بوده است، افزود:‌ عملیات اجرایی این طرح که 17 ماه پیش‌بینی شده بود، ظرف مدت یکسال به پایان رسید که اتمام زودتر این طرح باعث شد مردم با مسائل تورمی‌ کمتر متوجه شده و هزینه‌ها نیز کاهش یابد، در نتیجه اجرای چنین طرح‌هایی در استان بسیار مقرون به صرفه بود.

وی از دیگر ویژگی‌های این پل را استفاده از سازه‌ پس‌تنیده بعنوان یکی از پیشرفته‌ترین سازه‌های دنیا دانست و اظهار کرد:‌ این طرح با همکاری شرکت معتبر خارجی انجام شده که اجرای چنین پروژه‌ای در ایران با توجه به سرعت و حجم کار، انجام نشده و قابل مقایسه با طرح‌های مشابه در کشورهای پیشرفته دنیاست.

قاری‌قرآن احداث پل دوربرگردان شهید چمران در عرض دوماه را نیز قابل توجه دانست و گفت:‌ بر اساس مطالعات ترافیکی، با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سردار شاهمرادی مدت زمان تاخیر خودروها در پشت چراغ قرمز از 119 ثانیه به 61 ثانیه کاهش یافت که این امر خود تأثیر بسیار مناسبی بر اقتصاد شهر خواهد گذاشت.

وی اجرای رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان را از مهمترین پروژه‌های عمرانی در سال 87 دانست و بیان کرد:‌ 40 درصد رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان مربوط به شهرهای اطراف است که برای افق 12 سال آینده شهر اصفهان بسیار موثر خواهد بود.

وی از احداث چند تقاطع در هسته‌ مرکزی شهر اصفهان خبر داد و یادآور شد: هم اکنون پروژه پل رو گذرامام خمینی(ره) یکی از برجسته‌ترین پتانسیل‌های حمل و نقل ریلی برای اولین بار در کشور محسوب می‌شود،‌ که بر اساس مطالعات مختلف این طرح از لحاظ کاهش هزینه‌های زمانی و اقتصادی در کشور منحصر به فرد است.

وی تاکید کرد:‌ امیدواریم همزمان با اتمام پروژه‌ پل روگذر امام خمینی(ره) که از طرح‌های عمرانی رینگ دوم و سوم بشمار می‌رود، مباحث مربوط به خطوط ریلی آن نیز حل شود و همزمان با عبور مترو خطوط تراموا نیز در این خیابان راه‌اندازی شود.

عباس حاج‌رسولی‌ها، رییس شورای شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: امروز شهرداری اصفهان اگر تصمیم بگیرد که پروژه‌ای را اجرا کند با 70 درصد زمان این کار را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به این که شهرداری اصفهان طرح‌های ماندگار عمرانی را در سال جاری جهت اجرا در دست اجرا دارد افزود: در سال جاری بودجه‌ شهرداری اصفهان به 314 میلیارد تومان رسیده است که در سال 1390 همه پروژه‌هایی که برای شهر اصفهان پیش‌بینی شده است، انجام خواهد شد.

وی با بیان این که متاسفانه هنوز رینگ سوم ترافیک شهر اصفهان به دلیل عدم مدیریت واحد شهری نیمه تمام باقی مانده است، ‌گفت:‌ اگر مدیریت واحد شهری تحقق یابد، مشکلات ترافیکی نیز در این شهر کاهش خواهد یافت.

وی با بیان این که پیمانکاران احداث متروی اصفهان با بیش از 10 میلیارد تومان بدهی مواجه هستند، گفت: به جهت تخصیص نیافتن کل اعتبارات پروژه‌ مترو تاکنون سه تا چهار شرکت در این رابطه تعطیل شده‌اند و تا زمانی که بدهی‌های آنها پرداخت نشود، آغاز عملیات اجرای مترو در بعضی از نقاط با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ اگر تخصیص باقیمانده اعتبارات متروی اصفهان به صورت 85 درصدی محقق شود تا پایان سال 1390 عملیات اجرای متروی اصفهان به اتمام خواهد رسید و این پروژه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها