پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان که با حضور ناشران ملی در مجتمع فرهنگی و ورزشی غدیر سمنان و به مدت یک هفته دایر شده بود، با فروش 3 میلیارد ریال کتاب به کار خود پایان داد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز در گفت‌وگو با فارس افزود: 2 میلیارد و 100 میلیون ریال بن کتاب در نمایشگاه سمنان عرضه شد.
کد خبر: ۱۶۳۱۰۶

علی مرادی با بیان این که حدود 160 هزار نفر از نمایشگاه کتاب سمنان دیدن کردند، گفت: بیش از 10 هزار نفر نیز از برنامه‌های جنبی نمایشگاه استفاده کردند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب سمنان بیش از 500 ناشر کشوری و بومی، 50 هزار عنوان کتاب را در موضوعات مختلف ارائه کردند.

مرادی افزود: 130 غرفه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع برای ارائه کتاب در پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان تعبیه شده بود که 120 غرفه آن به ناشران اختصاص داشت.

وی افزود: باتوجه به وجود شمار زیادی از دانشجویان در استان سمنان، سعی شد تا از ناشران دانشگاهی برای حضور در نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان دعوت ویژه ای انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف به فروش رسید که 20 درصد آن از طریق بن خرید کتاب و 10 درصد توسط ناشران به علاقه‌مندان ارائه شد.

مرادی گفت: 10 درصد تخفیف های بن خرید کتاب را معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 10 درصد را استان سمنان تامین کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه 25 ناشر استانی در نمایشگاه کتاب سمنان حضور داشتند، گفت: امسال 40 عنوان کتاب توسط 12 ناشر فعال بومی در این استان منتشر شده و این رقم جدای از آمار نشر دستگاه‌های دولتی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها