معاون سیاحتی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امسال هم برای راحتی مسافران، عوارض ورود خودرو به جزیره قشم را در ایام نوروز حذف کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۶۱۷۱۲

به گزارش فارس،‌ محمدابراهیم لاریجانی امروز در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: با توجه به تجربه سال گذشته، امسال پیش‌بینی ورود بیش از 70 هزار خودرو به این منطقه‌ را کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کل خودروهای جزیره قشم، 7 هزار دستگاه و خودروهای فعال 6 هزار دستگاه‌ است گفت: با توجه به محدودیت امکانات برای رفع نیازهایی از قبیل سوخت، روغن و دیگر مایحتاج خودروهای مسافران، تلاش مضاعفی انجام شده و سهمیه‌ها را افزایش داده‌ایم.

لاریجانی گفت: سال گذشته بالغ بر 700 هزار نفر در ایام نوروز از این جزیره دیدن کردند و امسال با توجه به شرایط زمانی و اتمام ماه‌های محرم و صفر، پیش‌بینی افزایش مسافر را نیز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مدارس قشم به دوش‌های حمام و سرویس‌های بهداشتی مناسب تجهیز شده است گفت: این اقدام به دلیل حجم بالای مسافرانی است که در این ایام در کلاس‌های درس مدارس ساکن می‌شوند.

معاون گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به افزایش سهمیه‌های آرد نانوائی‌ها در این ایام گفت: ستاد تسهیلات نوروزی جزیره قشم با مسئولیت سازمان منطقه آزاد قشم، از چند ماه قبل تشکیل و با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از راهکارهای اجرایی، سعی در فراهم کردن محیطی مناسب در این ایام برای مسافران کرده است.

لاریجانی با اشاره به سفر خود و هسئت همراهش به شیراز گفت: با توجه به اینکه شیراز و فارس سال گذشته از نظر کیفیت خدمات ارائه شده و حجم مسافران نوروزی در کشور اول بود، این سفر با هدف استفاده از تجارب اعضای ستاد تسهیلات نوروزی این استان، انجام شده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشترین تعداد مسافر از استان‌های فارس، یزد، کرمان، اصفهان، و هرمزگان به قشم سفر کردند و تعدادی از هموطنان نیز از استان‌های شمالی و تهران و خراسان میهمان ما بودند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه از 25 اسفند ستاد سفرهای نوروزی این منطقه آغاز به کار خواهد کرد گفت: به صورت معمول روزانه چهار تا 5 پرواز از فرودگاه قشم انجام می‌شود که در ایام نوروز به بیش از 10 پرواز افزایش پیدا می‌کند.

لاریجانی تصریح کرد: امسال برای راحتی مسافران، کتاب اول قشم را همزمان با نوروز منتشر خواهیم کرد و با پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی ـ تفریحی و مسابقات و سرگرمی‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، سعی در فراهم کردن اوقات مفرحی برای مسافران خواهیم داشت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها