رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: به دوره آموزش بین المللی برای مدیریت بحران در چابهار مجوز داده شد و دانشگاه علوم پزشکی چابهار قطب مدیریت کشور اعلام شد.
کد خبر: ۱۶۱۷۱۱

مسعود صالحی گفت: سیل و طوفان گونو در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد که با برنامه‌ریزی علمی بحران ها به فرصت تبدیل شدند.

وی اظهار داشت: در کنگره بین‌المللی گونو و مدیریت خوب بحران در چابهار که با حضور وزیر بهداشت و درمان و اساتید دانشگاه آکسفورد انگلستان و نیز 24 میهمان خارجی از 8 کشور دنیا شرکت داشتند باعث شد تا مجوز آموزش بین المللی برای مدیریت بحران به دانشگاه علوم پزشکی چابهار داده شود.

وی گفت: در راستای گسترش شاخص هایی که در بخش سلامت موثر می‌باشند و نیز با دیدگاه اثربخشی در مسائل، بحرانها و ضعف‌ها به قوت و فرصت تبدیل گشتند و استان سیستان و بلوچستان بعنوان قطب چشم پزشکی کشور تثبیت شد و رشته های فوق تخصصی چشم پزشکی در استان از 27 رشته به 44 رشته افزایش یافت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان از تیپ 2 به یک ارتقاء پیدا کرد.

صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: در سالجاری 4 مرکز تحقیقاتی در استان ایجاد شد که یکی از آنها در جشنواره رازی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد و در بحث تحقیقات هم از رتبه 14 به رتبه پنجم رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر با ایجاد رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه بین المللی چابهار دانشجو پذیرفته شده و به امر تحصیل مشغول هستند در زاهدان هم در بخش بینایی سنجی و گفتار درمانی دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرفته می شود و عضو هیئت علمی و فضای مناسب و تجهیزات لازم فراهم شده که پتانسیل خوبی برای دانشگاه توانبخشی استان می‌باشد.

وی در ادامه از ایجاد رشته داندانپزشکی در زاهدان خبر داد و گفت: برای کارشناسی ارشد در رشته علوم پایه جهت تحصیلات تکمیلی مجوز گرفته شده و دانشجو پذیرش می شود که به امید خدا شاهد توسعه آموزش عالی در استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: این دانشگاه در بخش درمان و بهداشت و آموزش موفقیت های خوبی را بدست آورده همچنین با توسعه طرح آب و فاضلاب روستایی و شهری و راه‌ها و رساندن آب سالم به روستاها و شبکه برق رسانی استان و همکاری مناسب دستگاه‌ها باعث شد تا در حوادث اخیر نه تنها از شیوع مالاریا جلوگیری شد بلکه نسبت به سالهای قبل کاهش یافت.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح بهورز در مناطق دور افتاده در حال آموزش به روستائیان هستیم و برای کاهش مرگ و میر مادران که یکی از شاخص های توسعه در استان می‌باشد با برنامه‌ریزی مدون این امر به کمتر از نصف رسیده است که در کشور بعنوان الگو مطرح شده ایم و پکیج علمی کاهش موالید را هم به زودی خواهیم داشت.

وی از دیگر موفقیت‌های این دانشگاه را 16 پیوند کلیه از اول اردیبهشت ماه امسال تاکنون در استان، اعزام نیروی متخصص به استان کرمان ذکر کرد.

فارس

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها