با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو شرکت صنایع شیر ایران در ارومیه به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۶۰۹۷۳

به گزارش فارس، پرویز داودی در آیین بهره‌برداری این شرکت، این طرح را مهمترین بخش صنایع لبنی در کشور عنوان کرد.

وی به روند رو به رشد و مطلوب سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: رشد اقتصاد در کشور در سال هزار و 385، 8/4 درصد بود که امسال به 7/6درصد رسیده و انتظار می‌رود در سال آینده به بالای 7 درصد برسد.

داودی همچنین اظهار داشت: ظرفیت ساخت و سازها در کشور 5/2 برابر بودجه های عمرانی است که این روند رو به رشد کشور را در یک رتبه ممتاز و قابل رقابت با کشورهای منطقه و جهان قرار داده است.

وی به موفقیت‌های دولت نهم اشاره کرد و گفت: افتتاح این شرکت نیز مکمل موفقیت های سایر نقاط کشور است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان افزود: آذربایجان غربی به دلیل آب و خاک و هم مرز بودن با سه کشور خارجی و پتانسیل های بالای موجود در آن رشد تدریجی را نسبت به سایر استان ها دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ارومیه نیز در این مراسم گفت: این شرکت با مساحت 20هکتار و زیربنای 30 هزار متر مربع با 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری ظرفیت جذب 600 تن شیر را در روز دارد.

موسی احمدزاده افزود: عملیات اجرایی شرکت صنایع شیر ارومیه از سال هزار و 384 با پنج تن ظرفیت در روز شروع و بعد از 32 ماه با ظرفیت 600 تن شیر در روز ادامه و هم اکنون برای 250 نفر به طور مستقیم و چهارهزار نفر بصورت غیرمستقیم کارآفرینی ایجاد شده است.

وی از توزیع چهار هزار و462 تن شیر یارانه ای در روز در کشور خبر داد و گفت: سهم استان از این مقدار 98 تن در روز و سهم شرکت صنایع شیر ارومیه 45 تن در روز می باشد.

احمدزاده با اشاره به سرانه مصرفی27 کیلوگرمی شیر در کشور اظهار داشت: سرانه شیر مصرفی استان پائین تر از سرانه کشور بوده و در روز هیجده کیلوگرم می باشد.

وی اظهار داشت: این شرکت با تامین 50 تن شیر از یک گاوداری دوهزار راسی در ارومیه و تامین 25 تن در روز از یک گاوداری هزار راسی در سلماس و جمع آوری 300 تن شیر از شهرهای مختلف ظرفیت خود را تامین می کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها