مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:

آبفای مشهد از بانک توسعه اسلامی وام می‌گیرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: پیش نویس تفاهمنامه برخورداری از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، برای احداث دو تصفیه خانه پیشرفته فاضلاب در مشهد امضا شد.
کد خبر: ۱۵۹۹۹۱

به گزارش فارس از مشهد، محمد پرورش یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این پیش نویس بین این شرکت و نزار زاید، مدیر بخش آب و فاضلاب بانک توسعه اسلامی در خصوص تامین منابع مالی این دو تصفیه خانه در شرق مشهد به مبلغ 8/52 میلیون یورو امضا شد.
وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در مشهد از طریق فاینانس پیرو مصوبه هیئت دولت در سفر به استان خراسان رضوی صورت گرفته و در شورای اقتصاد با حضور معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: طی این مدت با تلاش همکاران شرکت آب و فاضلاب در سطح کشور توانسته‌ایم در کمترین مدت مراحل تامین مالی پروژه مزبور را از طریق بانک توسعه اسلامی به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در سفرهای متوالی که کارشناسان بانک توسعه اسلامی به مشهد داشتند، محل احداث تصفیه خانه ها، نحوه جمع آوری و خطوط انشعابات فاضلاب مورد بازدید دقیق آنان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بدین طریق دو تصفیه خانه فاضلاب التیمور و خین عرب، جمعا به ظرفیت 150 هزار متر مکعب و به دو روش فوق پیشرفته دنیا در شرق مشهد احداث خواهد شد.

پرورش یادآور شد: در حال حاضر، شهر مشهد دارای دو تصفیه خانه فاضلاب شامل پرندآباد یک و 2 واقع در غرب مشهد و تصفیه خانه اولنگ در شرق است.

پرورش تصریح کرد: ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب جدید در شهر مشهد از نیازهای مبرم است، زیرا اکنون فقط یک ششم ظرفیت تصفیه فاضلاب با توجه به تراکم جمعیت در این شهر را دارا هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه فاضلاب این شهر اظهار داشت: اتمام پروژه فاضلاب مشهد جدا از مزایای زیست محیطی با اولویت تامین آب شهروندان از طریق جایگزینی پساب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گفته پرورش امضای پیش‌نویس تفاهمنامه فوق به دنبال پیگیری‌ها، هماهنگی ها و برگزاری جلسات و نشست های فنی و تخصصی طولانی مدت، مسئولان شرکت آب و فاضلاب مشهد با کارشناسان بانک توسعه اسلامی به سرانجام رسیده است.



 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها