مسوول مرکز اطلاعات راه‌های اداره کل راه و ترابری اردبیل گفت: تردد خودروها در تمام جاده‌های اصلی و فرعی این استان بدون زنجیر چرخ ممنوع است.
کد خبر: ۱۵۹۳۷۸
بهروز مرادی، روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: ریزش برف که از شامگاه دوشنبه در استان اردبیل شروع شده همچنان ادامه دارد و سطح جاده‌ها به شدت یخبندان است.

او گفت: ارتفاع برف در منطقه خلخال در جنوب استان به 70 سانتی‌متر رسیده و از سحرگاه امروز (چهارشنبه) بارش برف در شهرستان مشگین‌شهر تشدید شده است.

وی افزود: پلیس راه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای استان جلوگیری می‌کند. 

او گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران راهداری تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان اردبیل باز هستند و تردد در آن‌ها فقط با زنجیر چرخ و رعایت سرعت مطمئنه ممکن است. 

او از رانندگان خواست از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم ضمن داشتن تجهیزات کامل زمستانی و مقداری مواد خوراکی قبل از سفر با شماره تلفن‌های 141 و 8811425 از وضعیت جاده‌های استان اردبیل اطلاع حاصل نمایند.

101 گروه راهداری با 335 نفر نیرو و 231 دستگاه ماشین‌آلات سبک ، سنگین و نیمه سنگین در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان اردبیل مستقر هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام‌های الماس ، بودالالو ، نقدوز ، حیران ، صایین، اسلام‌آباد ، لنگان و قره‌آغاج محورهای اصلی این استان را به‌هم متصل می‌کنند که به‌لحاظ فاصله اردبیل مرتفع با سرزمین‌های پست اطراف به‌ویژه کرانه‌های جنوبی دریای خزر از شیب‌ها و پیچ و خم‌های بسیار تندی برخوردار می‌باشند. 

654.5 کیلومتر راه اصلی ، 825.6 کیلومتر راه فرعی ، یک هزار و 713.7 کیلومتر راه روستایی آسفالته و یک هزار و  643.2 کیلومتر راه روستایی شنی ارتباط روستاها ، بخش‌ها و شهرهای استان اردبیل را با همدیگر و یا با استان‌های همجوار برقرار می‌کنند. 

تداوم ریزش برف که ارتفاع آن به علت وجود کولاک تا 30 سانتی‌متر متغیر است، همراه با سرمای شدید همچنین سبب کندی تردد در سطح شهر اردبیل شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها