بر اساس یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، رنگهای قرمز برگ درختان جنگل در فصل پاییز که تا حدودی به خاطر خاکی است که در آن میرویند، به محافظت از درختان در زمستان کمک میکند.
کد خبر: ۱۵۰۹۰۷

به گزارش لایو ساینس ، علت اینکه چرا رنگ سبز برگ درختان در تابستان به رنگهای زرد، نارنجی و قرمز درخشان تغییر مییابد برای دانشمندان یک معما بوده است زیرا این روند یعنی تبدیل رنگ سبز به زرد و نارنجی و قرمز به انرژی نیاز دارد و ظاهرا فایدهای هم برای درخت ندارد.
رنگدانههای نارنجی و زرد، در تمام طول سال در برگ درختان وجود دارد اما زمانی نمایان میشود که کلروفیل سبز از برگ خارج میشود. دانشمندان از عملکرد این رنگدانهها بیشتر از رنگدانههای سرخ فام آگاهی دارند.

کلیک کنید

تحقیق جدید نشان میدهد چرا درختان برای تولید رنگدانههای قرمز ( (anthocyaninsخود را به زحمت میاندازند.
آنتوسیانینها به عنوان نوعی ضد آفتاب برای درختان عمل میکنند و از برگ درختان در برابر اشعه مضر خورشید محافظت مینمایند و همچنین مانع از یخ زدن برگها میشوند.
در سال ، ویلیام هوچ فیزیولوژیست گیاهان از "دانشگاه ایالتی مونتانا دریافت اگر تولید آنتوسیانینها در برگ درختان از طریق ژنتیکی متوقف میشد ، برگها در برابر نور آفتاب بسیار آسیب پذیر میشدند و در نتیجه مواد غذایی کمتری به ریشههای گیاهان برای ذخیره زمستانی میفرستند.
مطالعه جدید که اکتبر در نشست سالانه «انجمن زمین شناسی آمریکا» ارائه شد، یک گام جلوتر رفته است و نشان میدهد تولید آنتوسیانینها برای درختانی که در خاکهای فقیر از نظر نیتروژن میرویند مفید است زیرا این رنگدانهها به مدت طولانیتری از برگ درختان محافظت میکنند تا برگها بتوانند ریزمغذیهای بیشتری را برای ذخیره در ریشه، پیش از آغاز فصل زمستان جذب کنند بنابراین رنگهای قرمز رنگ که در برگ درختان در فصل پاییز پدیدار میشود نشانه تلاش درخت برای بقا است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها