4 سریال تلویزیونی در ماه رمضان پخش شد. درصد بالایی از مردم که می تواند دهها میلیون نفر را شامل شود، سریال ها را دیده اند و با اشتیاق دنبال کرده اند و البته این مهم نیست که ما کدام را پسندیده ایم و کدام را نه.
کد خبر: ۱۴۸۸۳۱

مهم این است که تلویزیون توانست قدرت واقعی خود را به رخ بکشد و البته مهم تر آن که تلویزیون بتواند قدرت نفوذ خود را باور کند. مانور تلویزیون در ماه مبارک آنچنان طوفانی بود که توانست یک ماه تمام اذهان یک ملت را معطوف به خود کند و محور تمام گفتگوهای محافل عمومی و خصوصی گردد. در این یک ماه این احساس در بیننده قوت گرفت که می تواند سینما را در قاب تلویزیون خانه خود ببیند.
واقعیت آن است که در گذشته تنها در سینما بود که می شد نفس های حبس شده و چشمان خیره و حس تعلیق را دید، اما امروز این جعبه جادویی خانواده ها را در کنار هم با همین حس مواجه می سازد.
هر چند ادامه این روند می تواند «سینما» را به چالش بکشد، اما قطعا باعث ارتقای هنر هفتم نیز خواهد شد.اگر امروز نام بزرگان سینما را بر صفحه تلویزیون می بینیم دقیقا به دلیل فهمی است که از تاثیرگسترده این رسانه به دست آمده است. رسانه ملی نیز باید قدرشناس چنین فرصت و اقبالی باشد.
سریال های مناسبتی بویژه آنچه در ماه مبارک پخش شد بخشی از توان هنری قابل ستایش نویسندگان و کارگردانان و بازیگران این مرز و بوم را به نمایش گذاشت. تاثیرات روحی و روانی ، تربیتی و معرفتی این نمایش ها قابل مقایسه با هیچ زبانی نیست. به همین دلیل رسانه ملی در این مسیر مسوولیتی سترگ برعهده دارد. باید با عبور از شتابزدگی های موردی مجموعه های نمایشی سال آینده از هم اکنون کلید زده شود، چرا که رقابت تنگاتنگی در این حوزه در حال شکل گیری و ذائقه مردم سخت پسند شده است و همین امر می تواند پایه تولید برنامه های فاخر، موثر و آموزنده بعدی باشد.


بیژن مقدم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها