قرار بر شب قدر است ، شبی که تقدیر روشن زمین است ، شبی که مهربان ترین کلمات بر پیشانی زمین نقش می بندند و مقدس ترین واژه ها اتفاق می افتند، شبی که آیه آیه روشنی تفسیر می شود و سوره سوره زیبایی تکثیر.
کد خبر: ۱۴۷۷۷۶

شبی که تنزیل کتاب عظیم است و ترتیل قرآن کریم .شبی که زمینش مقدس تر از آسمان است و زمانش عزیزتر از هزار ماه.
شبی که فرشتگان بر آستینش سجده می کنند و بر آستانش سر می سایند.
شبی که لبریز از شراب رحمت است و لبالب از سکر سلام.
شبی که منبع فخر است و مطلع فجر. شبی که مقدرات یکسال عاشقی را در بین اهالی زمین به حراج می گذارند و همه فرصت تاراج «کل امر» را دارند، همه به قدر بندگی محض ، بزرگی شان را به رخ می کشند و سهم هیچکس به یغما نمی رود.
قرار بر شب قدر است. شبی که تقدیر روشن زمین است اما اتفاق غریب تاریخ این است که در جغرافیای شیعه ، شب قدر در کوچه های بن بست کوفه هراسان می شودهمه آنانی که در کوفه قدم زده اند، معترفند به سیاهی ، به ظلمت جاودانی شب هایش ، به هراس و سنگینی کوچه هایش ، که نفس ها را به شماره می اندازد و دلها را سرگردان می کند.
شبهای کوفه همیشه حتی در شب قدر مه آلود است و مبهم ، تاهیچ چشم نامحرمی مولا را با کوله باری از نان و عاطفه و خرما به تماشا ننشیند. وقتی نام کوفه و علی می آید، تمام شعرهای شفاف آفرینش کبود می شوند، «علی» روشن ترین اتفاق خلقت می ماند و «کوفه» کبودترین حادثه هستی.
تقدیر قدر برای ما آن می شود که شرمنده ترین تیغ تح^جر زلال ترین لبخند زندگی را در محراب نور «رستگار» کند.قرار بر شب قدر است و چه تلاقی مبارکی است که ملائک بین زمین و آسمان سرگردان می شوند. عده ای قرآن کریم را به زمین نازل می کنند و جمعی قرآن ناطق را به آسمان می برند و در این تراکم رفت و آمدها، «علی» بهانه معاشقه اهالی «قدر» است.
چه حکمتی است شب قدر را که تقدیر روشن زمین است ، برای شیعیان یادآور ظلمت شبهای کوفه می شود و فرق شکافته عدالت .چه سری است در این شب نزول قرآن بر زمین ، عروج قرآن ناطق آسمان را به گریه می کشاند.
چه غربتی است در شبی که به وسعت هزار ماه است دلگیرتر از تمام لیالی می شو یم و بدون آنکه بخواهیم لبریز از دعا، قرآن به سر می گیریم تا با ذکر «به علی» آنقدر تکثیر شویم که در آستانه تنگی نفس به رهایی برسیم.


علی طلوعی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها